Příprava na nadcházející ledařskou sezonu přitom ale neprobíhala úplně podle jeho ideálních představ. „Hned v dubnu jsem si  při tréninku na motokrosové motorce zlomil žebro. Bylo to po špatném doskoku. Dva dny jsem byl v nemocnici a pak jsem se z toho ještě nějaký čas dostával," popisuje svůj největší problém z přípravného období.

Druhým důvodem, proč toho na motocyklu moc nenatrénoval, bylo značné pracovní vytížení. Klatovský pochopitelně není profesionálním závodníkem, takže se musel věnovat také své firmě. „Přes léto bylo opravdu hodně práce. Navíc jsem k tomu předělával barák. Bylo toho dost," přiznává.

Na motorce sice moc často neseděl, zato se snažil pracovat na fyzičce. „Hodně jsem jezdil na kole, běhal a chodil do posilovny. Vždycky to může být lepší, ale na kondici jsem docela zapracoval," chválí si. „K tomu jsem upravil jídelníček. To mi také pomohlo."

Jan Klatovský dlouhé roky tvořil silnou dvojici se svým starším bratrem Antonínem. Ten ale s největší pravděpodobností letošní sezonu vynechá. „Není to asi úplně tak doslova. Něco by chtěl odjet, ale s bráchou je to komplikovanější. Ve Veselíčku teď otevíral novou restauraci s diskotékou, chystá ještě další a má toho pracovně opravdu dost," vysvětluje bratrovu absenci.

„Věnuje se kšeftu a závody se dostaly až na druhou kolej. Chtěl bych ho přesvědčit alespoň na mistrovství světa družstev, ale bohužel to moc nevypadá. Musí především zajistit rodinu. To je pro něj teď nejdůležitější."

Jan Klatovskému tak vypadl nejen sourozenec, ale hlavně parťák při tréninku i závodech. „Samozřejmě bylo lepší, když jsme byli dva. Ale Anton už loni dával přednost spíše práci, takže jsem se dost osamostatnil. Brácha zjistil, že jedním zadkem nelze sedět na dvou židlích. Závodění už pro něj není prioritou. Já mám štěstí, že mi ve firmě pomáhají rodiče. Jinak bych se ledům také nemohl takhle věnovat," je si vědom.

Zima pomalu klepe na dveře a milevský pilot už se chystá na start sezony. „Tento týden jedu do Polska pro novou kombinézu. Měl bych mít připravené i obě motorky. Koncem měsíce bych pak měl odjet na tréninkové kempy do Finska a Švédska," naznačuje svůj nejbližší program.

Původně zvažoval přípravu v Rusku, která je Mekkou ledové ploché dráhy. „Zase to ztroskotalo na ruské straně, která nechtěla vystavit víza pro tátu a mechanika. Maximum dělala i naše federace, Petr Moravec nám moc pomáhá, ale tohle vyřídit prostě nešlo," kroutí hlavou.

Klatovský tak bude muset jako každý rok vyrazit na sever Evropy. „Ve Finsku i ve Švédsku se vždycky dva dny trénuje a každý tento minikemp vyvrcholí tréninkovým závodem," přibližuje náplň pobytu ve Skandinávii.

Domů se vrátí na Vánoce. „Máme šestnáctiměsíčního synka, který už začíná hodně vnímat, takže bych byl rád na Štědrý den s ním doma."

O den později už ale vyrazí opět do Švédska na každoroční Santa Cup. „To jsou tři závody, které jsou optimální přípravou na hlavní část sezony," uvádí.

Klíčovým dnem pro celou sezonu bude 25. leden, kdy se v rakouském St. Johannu pojede challenge o postup do Grand Prix. „Tam se rozhodne o zbytku sezony," konstatuje.

Právě tento jediný závod totiž rozhoduje o postupu do seriálu mistrovství světa. Což je dost drsný systém. „Pro jezdce je to hodně složité. Pět rozjížděk rozhoduje o celé sezoně. Vejít se do osmi lidí z celé Evropy, kteří si zajistí postup, není vůbec jednoduché. Bude to pořádný mazec, ale věřím, že to vyjde," přeje si.  „St. Johann je dráha, která mi vyhovuje a mám ji rád. Je to snad nejrychlejší dráha, na které se jezdí. To by mi mohlo vyhovovat," věří.

Rozpis Grand Prix čítá zatím tři dvojzávody.  „Ale jedná se ještě o čtvrtém, který by se jel v Rusku. Pokud se mi podaří postoupit, tak to bude hodně náročné na cestování. Bude to zřejmě osm závodů. K tomu je třeba připočítat mistrovství Evropy a světový šampionát. Oba tyto závody se jedou také v Rusku," vypočítává.

Loni se Jan Klatovský dostal do Grand Prix až jako náhradník. Musel tak vynechat úvodní závody v Rusku. Přesto se nakonec protlačil na solidní dvanáctou příčku. „Letos bych chtěl toto umístění o kousek vylepšit," přeje si.

Ještě větší šance uspět je v jednorázovém mistrovství Evropy, kde byl loni mladší z bratrské dvojice Klatovských šestý. „Je fakt, že na Evropu staví Rusové mladší jezdce. Ti ale mají skoro stejnou kvalitu jako ti z Grand Prix, takže je to také hodně těžké," míní.

Tradičně se českému týmu daří na mistrovství světa družstev, kde loni bratři Klatovští obsadili páté místo. „Byla to velká škoda, protože k bronzu nám chyběl jediný bod," připomíná Klatovský.

Letos to bude asi těžší. „Uvidíme, jak se rozjedou další kluci Volejník a Hutla. Techniku by měli mít dobrou, ale je důležité se s motorkou sžít. K tomu je třeba kvalitně trénovat," vzkazuje Jihočechům svým parťákům. „Ve hře je ještě Andrej Diviš, jenž nám před lety pomohl k bronzu v Berlíně. Brácha se ale nahradit nedá. Kdyby měl chuť, rád bych ho v týmu přivítal. Šance na medaili ale určitě je. S bráchou větší, ale bez něj také," je přesvědčen.

Na domácí scéně by měl Jan Klatovský obhajovat loňský titul mistra republiky. Nad českým šampionátem ale vzhledem ke klimatickým podmínkám vždy visí otazník. „To samozřejmě bude záležet na počasí. Byl bych rád, kdyby to vyšlo a alespoň nějaké závody se odjely," přeje si.