Do evropského šampionátu nahlédl poprvé před dvěma roky v Lokti nad Ohří, kde byl závod součástí Grand Prix. „Tehdy jsem ale jel dvěstěpadesátky," připomíná.

Mistrovství Evropy třídy Open je pro něj trochu neznámou. „Vím, že celý seriál jede Petr Bartoš a pravidelně se tam pohybuje kolem třetího až pátého místa. Uvidíme, jak bude konečná startovní listina vypadat. Určitě tam budou rychlí kluci,"  je si vědom.

Možnost naskočit alespoň jednorázově do evropského šampionátu uvítal. „Je to doma, prakticky za barákem," směje se jezdec z Blatné. „Navíc to není nijak extra drahá záležitost. Platí se jenom třináct set korun za jednorázovou evropskou licenci. Třeba v Lokti před dvěma roky to bylo tři sta euro," příliš se nerozmýšlel o možnosti zazávodit si s evropskou elitou.

Žádné konkrétní cíle si pro závod neklade. „Pokud by to šlo, tak bych se chtěl vejít do první pětky. Ale je otázka, jestli se mi to podaří. Zahraniční jezdci asi budou kvalitní a bude tady i hodně rychlých kluků od nás. Kromě Petra Bartoše  a Petra Michalce, kteří jedou celý seriál, jsou přihlášeni třeba Franta Smola, Jirka Čepelák nebo Jarda Romančík. Budou to pěkné závody," je přesvědčen.

Přestože se jedná o mistrovství Evropy, bude se na něj Finěk připravovat jako na každý jiný závod. Prioritou je pro něj domácí mezinárodní šampionát třídy MX2, ve kterém zatím drží v polovině seriálu lichotivou šestou příčku.

Poslední závod v Dlouhé Loučce byl z Jihočechova pohledu dost smolný. Pokaždé velmi dobře odstartoval, ale bodový zisk nakonec nebyl takový, jaký si představoval. „V první jízdě jsem jezdil až do pětadvacáté minuty třetí. Pak jsem ale po souboji s Markem Sukupem upadl a nakonec jsem dojel až desátý. Ve druhé jízdě to bylo podobné. V té jsem skončil osmý," konstatuje.

Zatímco domácí šampionát jezdí na motocyklu slabší třídy MX2, pro mistrovství Evropy v Jiníně přeskočí jezdec soběslavského týmu Rede KTM na „velkou" motorku třídy Open. „V tom není problém. Dokonce bych řekl, že se  mi na velké motorce jezdí lépe," připouští.

Ve třídě Open startuje i v prestižním německém mezinárodním mistrovství ADAC.  „Tam je to docela mazec. Naposledy přijelo jenom na kvalifikaci sedmdesát pět jezdců, takže je úspěch vůbec postoupit do závodu. To se mi povedlo. V první jízdě jsem pak byl sedmnáctý a ve druhé jsem upadl ze třináctého místa. V Německu je ale každý bod dobrý, protože tam startuje plno kluků z mistrovství světa. ADAC jsou výborné závody," pochvaluje si.

Právě v sobotu na závodě v Jiníně oslaví Martin Finěk své dvacáté třetí narozeniny. „Mám to tak skoro každý rok, že když mám narozeniny, tak jsem na závodech. Žádnou velkou oslavu ale nechystám. Nejlepší dárek si dám sám, když zajedu nějak slušně a nepokazím si tak celý den," přeje si před víkendem.

Do Jinína se těší. „Trať mi tam sedí. Navíc spolu s námi jedou mládežnické kubatury, takže trať se nebude zdaleka tak rozbitá, jako bývá. Bude rovná. To mi vždycky vyhovuje," pochvaluje si.

Oproti loňsku doznala trať v Jiníně několika změn. Tou nejvýznamnější je narovnání úseku u bývalého depa mechaniků. „Zatím jsem to sám nevyzkoušel, ale novou část tratě jsem viděl a docela se mi to líbilo. Je to určitě změna k lepšímu. Ten výjezd, který tam býval, jsem moc rád neměl. Záležet bude hodně na startu. pak už nebude takový problém se s těmi nejlepšími udržet," věří.