VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Matěj Smrž bude jezdit britský šampionát v jednom týmu se svým bratrem Jakubem

České Budějovice – Přestože první sezona v prestižním britském šampionátu silničních motocyklů nedopadla ani zdaleka podle jeho představ, chystá se Matěj Smrž (32 let) na druhou. Zůstává v týmu PR Racing, ale vyměnil kubaturu. Místo superbiků bude letos nastupovat ve třídě National Superstock 1000.

16.2.2017
SDÍLEJ:

Matěj (vlevo) a Jakub SmržovéFoto: Deník

Vyzkoušet si mezinárodní mistrovství Velké Británie superbiků bylo jedním z vašich snů. Ten jste si splnil, ale úplně podle vašich představ všechno ani zdaleka nebylo. Je to tak?
Po šesti letech v mezinárodním mistrovství Německa superbiků jsem potřeboval nějakou změnu. Když se objevila možnost startovat v britském šampionátu superbiků, tak jsem neváhal. Je to jeden z nejvíce ceněných šampionátů na světě. Byť jsem si od toho nesliboval, že budu jezdit do desítky nebo nějak výrazně bodovat, tak jsem to chtěl vyzkoušet a zapsat se tam tak, že nejsem úplný „lůzr".

Dokázal jste to?
Spíše jsem se zapsal, že jsem úplný „lůzr" (smích). Samozřejmě to trochu zlehčuji. Ale sezona se mi nepovedla. To je fakt.

Kde byla příčina?
Problém přišel hned na prvních oficiálních týmových testech. Nebylo to pro mě jednoduché. Před sezonou jsem vůbec nejezdil. Navíc můj nový tým měnil motorku. Přecházel ze značky Kawasaki na BMW. Bylo to docela složité a celé se to ještě zdramatizovalo, když jsem na testech týden před prvními závody upadl a způsobil si zranění hlavy. Lékaři mi vystavili stopku na deset dní a do prvního závodu jsem vůbec nemohl nastoupit.

Po vynucené zdravotní pauze už jste naskočil do závodního kolotoče?
Absolvoval jsem jednodenní soukromé testování a odjel jsem na závody, kde jsem se ale necítil dobře. Zkusil jsem volné tréninky, ale nebylo to dobré, tak jsem to raději ukončil.

Do seriálu jste tak plnohodnotně naskočil až na třetí pokus?
Ano. Bylo to na okruhu Brands Hatch Indy. Poprvé jsem absolvoval kompletní závodní víkend. Tam měl ale pro změnu pád v kvalifikaci brácha Kuba a nemohl jet závod. Nakonec jsme si tak vůbec nesplnili sen, že pojedeme závod spolu. Nebylo to z mé strany nic oslnivého, ale také žádný propadák. Ostudu jsem neudělal a tým byl spokojený. Dalo by se říct, že jsem se nějakým způsobem chytil.

Jenže asi málokdo mohl čekat, že to bude vaše loňská závodní derniéra.
Bohužel to tak bylo. Jako přípravu na další závody jsem absolvoval druhý soukromý test. Jenže jsem znovu blbě upadl a praštil se do hlavy stejně jako v březnu před začátkem sezony. Měl jsem krvácení do mozku a dostal od lékařů stopku na tři měsíce. Ve chvíli, kdy jsem z lékařského pohledu mohl zase začít jezdit, tak zbývaly do konce sezony poslední dva závody. S týmem jsme se domluvili, že po tom všem, co jsem prožil, nemá smysl naskakovat do rozjetého vlaku. Ani jsem na tom nebyl psychicky tak, abych do toho mohl znovu vlítnout. Zranění hlavy bývají složitá. Stručně řečeno, byla to skutečně všelijaká sezona.

Tým vás ale podržel a nabídl vám kontrakt i na sezonu letošní?
Tým PR Racing BMW mě podržel. Byl jsem přitom hodně na vážkách, jestli vůbec se závoděním pokračovat. V roce 2015 jsem skončil čtvrtý v mezinárodním mistrovství Německa, což nebyl špatný výsledek, ale docela jsem se trápil. Hlavně psychicky, protože v týmu to nefungovalo. Rok 2016 jsem vám již popsal a po těchto dvou letech jsem trochu ztratil vůli zase do toho šlápnout. To přiznávám.

Co vás přimělo ještě se znovu do závodění vrhnout?
Nějak se mi to ještě rozleželo (úsměv). Po konci minulé sezony jsme s bráchou sedli, popovídali si o tom. Vzal jsem si nějaký čas na rozmyšlenou a začal jsem zase trénovat naplno. Pracujeme na fyzičce s bratrem a plochodrážním jezdcem Zdeňkem Simotou. Trénuje nás Dan Fekl a makáme, jak se dá.

Čemu se v průběhu náročné zimní přípravy nejvíce věnujete?
Je to klasika. Běhání, kolo, fotbal, badminton, běžky, crossfit tréninky nebo balanční cviky. Snažíme se, aby příprava byla pestrá.

Kdy poprvé sednete na motorku?
O víkendu poprvé letíme s bratrem do Španělska do Almerie, kde budeme premiérově společně testovat ve stejném týmu.

Poprvé budete s bratrem hájit barvy stejného týmu PR Racing. Jak se to seběhlo?
Začalo to tak, že jsem chtěl od týmu, aby mi poslali zpátky do Čech kombinézy, helmu a další věci na ježdění. Oni mi je ale neposlali s tím, že je tam budu ještě potřebovat. Nenásilnou formou mi sdělili, že nemám na výběr. Buď budu jezdit, nebo přijdu o věci (smích). Byť je to pro mě krok zpátky, tak jsem se rozhodl opustit superbiky a přestoupit do superstocků. Bráchu vedení týmu oslovilo, že by zaujal mé místo v superbicích. Pojedeme v jednom týmu, ale každý v jiné kategorii.

Závody se pokaždé kryjí, takže budete jezdit celou sezonu spolu?
Až na jednu výjimku jsou to stejné závodní víkendy. Pouze jednou pojedu já bez Kuby v Doningtonu, kde budou superstocky součástí mistrovství světa superbiků. Jednou zase pojede Kuba beze mě v Assenu, kde je vypsán jen závod superbiků.

Cítíte ve třídě National Superstock 1000 větší šanci prosadit se, než tomu bylo v nabitých superbicích?
Určitě je to jednodušší než v superbicích. Sice do superstocků přišlo několik kvalitních pilotů, ale je rozhodně reálná šance, že bych mohl jezdit docela vepředu a podívat se třeba i na stupně vítězů.

Autor: Pavel Kortus

16.2.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Skladník 18 000 Kč Skladníci, obsluha manipulačních vozíků skladník. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: KONTAKT TELEFONICKY NEBO E-MAILEM (frantisek.habr@frigomont.cz), Nákup materiálu na sklad, evidence, výdej, prodej., Pracovní doba od 6.00 do 14.30 hod., Znalost AJ komunikativně, případně ještě NJ nebo italština., Základy účetního programu Helios., Řidičský průkaz sk. B - aktivní řidič.. Pracoviště: Frigomont a.s. - 001, 380 01 Dačice. Informace: František Habr, +420 724 839 552. Výroba - Technici v ostatních průmyslových oborech jinde 15 000 Kč Technici v ostatních průmyslových oborech jinde neuvedení servisní technik (opravy vrat). Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ŘP sk. B podmínkou; ŘP sk. C a E výhodou; manuální zručnost; schopnost vést samostatné zakázky/projekty; ochota učit se nové věci; preciznost; spolehlivost; časová flexibilita; ochota cestovat (ne přes noc); pracovní poměr na dobu neurčitou; pracovní doba od 7.00 hod. do 15.30 hod.; hrubá mzda 15000,- Kč + osobní ohodnocení;. Pracoviště: Gardon int s.r.o. - 001, Jakubská, č.p. 91, 377 01 Jindřichův Hradec 1. Informace: Klára Čejková, +420 724 986 857. Gastronomie - Gastronomie Číšník, servírka 14 000 Kč Číšníci a servírky číšník, servírka. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 14000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: KONTAKT TELEFONICKY (9-10 h), praxe v oboru číšník/servírka; dle dohody možnost práce i na DPP; příspěvek na stravování, ubytování v době směny. Pracoviště: Steakfactory s.r.o. - 001, Pod Kopečkem, č.p. 367, 379 01 Třeboň. Informace: Jana Pechanová, +420 608 617 082. Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 18 810 Kč Úředníci v oblasti správy školství, kultury a zdravotnictví referent(ka) odboru kultury a cestovního ruchu. Požadované vzdělání: vyšší odborné. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 18810 kč, mzda max. 28320 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Platová třída: 10. (po zapracování osobní příplatek), Náplň práce: Koncepční příprava obsahové náplně a programové skladby svěřených kulturních akcí s jejich realizací, příprava smluv a mediálních výstupů souvisejících s těmito akcemi, zpracování rozpočtu kulturních akcí, administrace rezervačního systému Colosseum a www.itrebon.cz., Požadavky na uchazeče:, pokročilá znalost práce na PC, přehled o české kulturní scéně napříč všemi obory, ekonomické povědomí, vysoká časová flexibilita (práce o víkendech, v pozdních odpoledních hodinách), znalost systému Colosseum výhodou, praxe v organizování kulturních akcí, zkušenosti s grantovými projekty výhodou, samostatnost a spolehlivost, výborné komunikační schopnosti, vstřícnost, pohotovost v řešení náhlých problémů, psychická odolnost,, aktivní přístup a kreativita, schopnost týmové práce, schopnost zjišťování a orientace v informacích, řidičský průkaz skupiny B , , Podrobnosti přihlášky do výběrového řízení zájemci naleznou na www.mesto-trebon.cz, sekce Volná místa. Přihlášku je nutno doručit nejpozději do 19.11.2018 do 12:00 hodin.. Pracoviště: Město třeboň, Palackého nám., č.p. 46, 379 01 Třeboň. Informace: Alena Seberová, +420 384 342 201.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jihostroj hrál v úterý na domácí půdě s  Aero Odolena Voda 3:1.
22

Jihostroj první zápas vyhrál

Sokol Radomyšl - HC Vimperk 2:5.
58

Vimperští hokejisté dál vládnou kraji

Fotbalový víkend na jihu Čech

Přinášíme přehled fotbalových zápasů na jihu Čech na tento víkend. Není-li uvedeno jinak, úřední začátky od 15:30 hodin.

Dynamo v pátek s Hradcem, Táborsko v Ústí

České Budějovice – O tomto víkendu pokračuje po reprezentační přestávce druhá liga kopané 12. kolem a v něm obě jihočeská mužstva hrají už v pátek: Dynamo od 18 hodin na Střeleckém ostrově o čelo tabulky s Hradcem Králové, Táborsko v Ústí nad Labem.

Výborný zápas, chválil své mužstvo po vítězství ve Vsetíně asistent Aleš Totter

České Budějovice – Velmi dobrý výkon, cenné tři body za výhru 3:2 a šestibodový náskok na čele první Chance ligy. Takhle povedený byl zájezd hokejistů ČEZ Motoru do Vsetína. Sobotní zápas v Benátkách mají Jihočeši odložený, v pondělí je čeká domácí šlágr s Jihlavou (17.30).

Ján Kozák prozradil, proč rezignoval. Sedm hráčů z kádru šlo pařit do města!

Velkou kauzu nyní řeší na Slovensku. Po zápase s Českou reprezentací rezignoval na post hlavního trenéra reprezentace Ján Kozák a nyní prozradil proč. Důvodem bylo porušení interních pravidel týmu několika hráči. Hned sedm z nich se totiž vracelo z města až k ránu.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT