Rád by se na Ostrovy vrátil, ale s vážnou nabídkou se zatím žádný klub zpoza kanálu La Manche neozval. Jakmile se tak stane, bude Simota připraven. Absolvoval totiž poctivou zimní přípravu se silničními závodníky bratry Smržovými. „S klukama jsme trénovali pod vedením Dana Fekla jako každý rok opravdu hodně," usměje se. „Na fyzičce makám pořád."

V minulém týdnu už poprvé vyzkoušel také svůj plochodrážní speciál. „Byl jsem si zatrénovat v Plzni, kde mi umožnili si zajezdit. Trénoval jsem tam úplně sám, což se mi hodilo. Naposledy jsem na motorce seděl na konci minulé sezony a ta pauza byla samozřejmě znát," pochvaloval si možnost intenzivního tréninku.

Na západě Čech si zajezdil dopoledne a odtud vyrazil rovnou do hlavního města na závod Prague Open. „Zatímco v Plzni byla dráha krásně tvrdá a motor výborně fungoval, tak v Praze dva dny pršelo a tomu odpovídal i povrch tratě, který byl těžký. Měl jsem na něm problémy, defekt i pád. Body mi chyběly a bylo z toho sedmé místo," vrací se ke svému prvnímu letošnímu závodu.

Výsledek zamrzel, protože ve hře bylo ještě poslední místo v nominaci na letošní kvalifikační závody mistrovství světa i Evropy. „Kvůli defektu a pádu mi to uteklo. Jednu jízdu jsem vyhrál, dvakrát jsem byl druhý, ale ty dvě nuly byly moc," posteskne si. „Bylo znát, že jsem hodně dlouho neseděl na motorce. Člověk může chodit do posilovny, jak chce, ale na motorce je to potom něco jiného. Dostanete se do to zase jenom ježděním," má jasno.

Nejraději by co nejdříve naskočil znovu na Britských ostrovech. „Mám informace, že budou končit dva jezdci v Berwicku. Věřím, že se mi něco podaří sehnat. Lépe ve druhé lize, kde je o dva kluby více a je tam spíše šance, že se uvolní nějaké místo. Startuje tam deset týmů, což je sedmdesát závodníků. Kdykoliv se někdo může zranit. Ozvali se mi z Peterborough, dali mi nabídku, ale nevešel jsem se jim do sestavy kvůli bodovému průměru, který v Anglii zase snížili. Dělají to pro týmy i jezdce pořád těžší," nechápe Simota.

„Navíc na postu číslo sedm musí být domácí anglický jezdec ze třetí ligy. Dříve to mohl být kdokoliv. Je to v rámci výkonnostního růstu mladých britských pilotů," pokračuje.

Objevila se také nabídka z druhé polské ligy. „Bylo to hrozně narychlo. Polskou druhou ligu bych jinak asi bral, i když Anglie je prioritou. V Polsku se vám nepovede závod a příště už vás nepozvou," jen pokrčí rameny.

Na domácí scéně bude jezdit Jihočech extraligu za Slaný. „Domluvili jsme se na celou sezonu. Zároveň ale máme dohodu, že pokud odjedu do Anglie, tak se sem nebudu na závody vracet. Mám jenom jednu techniku. Jedno auto a dvě motorky. Kdyby mi platili cestu, tak bych to udělal, ale za své je to ekonomicky neřešitelné," vysvětlí. „Extraliga se u nás jede ještě v září a říjnu, to už bych měl být stejně zpátky," dodá.

Extraliga se letos jede ve čtyřech účastnících. Tradiční kluby Markétu Praha, Pardubice a Slaný doplnila slovenská Žarnovica. „Pro diváky to budou atraktivní závody," věří.

První kolo extraligy se jelo ve čtvrtek v Pardubicích. Slánští plochodrážníci obsadili čtvrtou příčku, ale Simota vyjel velice solidních sedm bodů.

Spíše v rámci přípravy bude Simota startovat také v první lize za Plzeň a v plánu má i několik volných mezinárodních závodů.

Jeden z vrcholů sezony přijde na státní svátek pondělí 8. května, kdy se v Plzni pojede mezinárodní mistrovství republiky dvojic. Simotovým parťákem měl být dokonce úřadující mistr světa Američan Greg Hancock. Ten je sice časově zaneprázdněn, ale náhrada bude rovnocenná. Jihočech pojede s pátým pilotem loňského Grand Prix Australanem Jasonem Doylem.

„Jason loni vedl mistrovství světa, ještě dva závody před koncem byl na čele. Potom měl pád, zranil se a spadl na páté místo. Grand Prix měl rozjeté na titul. Kdyby jel trošku více takticky a nechtěl vyhrát za každou cenu všechny rozjížďky, tak byl mistrem světa," říká Simota ke svému parťákovi pro dvojice.

Šampionát dvojic slibuje mimořádnou podívanou a z hlediska vzdálenosti je to ideální příležitost vidět na vlastní oči nejen Zdeňka Simotu, ale i další hvězdy české i světové ploché dráhy. Pojede se systémem dvou skupin a následného semifinále a finále. Start závodu je v 15 hodin.