Spokojený s průběhem sezony je i samotný jezdec. „Začátek byl ale těžký. V Anglii jsem nebyl šest let a Premier League jsem jezdil naposledy před devíti lety, kdy jsem tam byl prvním rokem. Kdysi jsem si je vyzkoušel, ale už jsem si dráhy moc nepamatoval. Chvíli jsem tak hledal správné nastavení motorky," říká rodák z Babic u Netolic.

Po svém návratu se ale dokázal rychle rozkoukat. „Především doma se mi podařilo vychytat převody. Na domácí dráze se mi dařilo pravidelně bodovat a postupně se to zlepšovalo i venku," uvádí.

Ďáblové z Plymouthu měli letos výborný finiš. Desetkrát v řadě neprohráli na domácím stadionu, přesto jim to nakonec nestačilo na postup do šestičlenného play off.  „Nakonec jsme skončili osmí pouhé tři body od šestého místa, které znamenalo postup do play off.  Doplatili jsme na horší začátek sezony," zalituje.

Simota byl lídrem Plymouthu a jeho bodový průměr činil sedm z dvanácti možných bodů. K tomu navíc ještě sbíral pro tým bodíky v bonusových jízdách.

Kromě Premier League bojoval Plymouth také ve vyřazovacím Knock Out Cupu a dokráčel zde až do semifinále.  „V Ipswichi jsme prohráli o pětadvacet bodů, to jsme už doma dohnat prostě nemohli. Ale finále by se jelo až někdy na konci října. Domů jsem se vracel na konci září, takže jsem byl nakonec i docela rád, že jsem se tam nemusel vracet kvůli dvěma závodům, před kterými bych měsíc neseděl na motorce," sportovně přiznává.

V týmu měl také českého kolegu Josefa France. Přestože se jedná o zkušeného českého reprezentanta, Simota ho svými bodovými zisky výrazně zastínil. „Je pravda, že se mi v Anglii dařilo podstatně lépe než jemu," skromně podotkne.

V britské druhé nejvyšší soutěži se utkával také se současným nejlepším českým pilotem Alešem Drymlem a vzájemnou bilanci s ním neměl vůbec špatnou. „Na domácí dráze jsem ho porazil skoro pokaždé. Domácí dráha je tam výhodou," přikývne.

Celkem absolvoval Jihočech za sezonu úctyhodnou porci osmačtyřiceti závodů. Kromě klubových povinností v Plymouthu si ještě třikrát odskočil hostovat do nejvyšší Elit League a navíc absolvoval také jeden volný závod ve Francii.  „Před šesti lety jsem měl těch závodů ještě dvakrát tolik. Jezdil jsem kromě Anglie i naši extraligu, juniorské závody, družstva, dvojice, Evropu. To bylo ještě mnohem víc," připouští.

Jenže během šestileté pauzy, kdy působil jenom doma, takhle často závodit zvyklý nebyl. „Musel jsem začít chodit běhat a do posilovny, protože dva nebo tři závody za týden na mě byly najednou docela dost. Bylo nutné začít makat i mezi závody. Začátek byl těžký, ale postupně jsem si na ten zápřah zvykl," chválí si.

Návrat na Britské ostrovy předčil i jeho očekávání. „Ani jsem si nepředstavoval, že se mi bude takhle dařit," říká a svými výkony si řekl o angažmá v klubu i na příští sezonu. „Už před dvěma měsíci se mě v Plymouthu ptali, jestli bych u nich chtěl pokračovat, nebo chci jít někam jinam.  Dohodli jsme se, že tam rád zůstanu. Jsem tam maximálně spokojený," ujistí.

Devils pojedou příští rok opět Premier League. „Pokud by se zadařilo, tak bychom chtěli zaútočit na postup do nejvyšší Elit League. Když  bychom měli už letos tak silný tým, jako jsme měli v závěru sezony, tak jsme byli rozhodně v play off. Příští rok bychom měli být určitě výš a v dalším roce bychom chtěli jít do Elit League," dává nahlédnout do  klubové strategie.

Na domácí scéně se letos Simota neobjevil ani jednou. „Odjel jsem s autem a motorkami do Anglie a už byl problém se sem na závody vracet. Bavili jsme se o mém možném startu v české extralize za Slaný. Zeptali se mě, kolik bych si představoval za cestu, ale částka, kterou jsem jim řekl, se jim nelíbila. A já jsem sem nemohl jezdit na závody, které bych dotoval. Proto jsem zůstal v Anglii a jezdil jenom tam," vysvětluje.

Z podobných důvodů se nezúčastnil ani mistrovství republiky jednotlivců. „Volal jsem šéfovi české ploché dráhy panu Moravcovi, jestli by mi nedali divokou kartu na dva finálové závody mistrovství republiky, které se jely v říjnu. To už bych byl doma, takže bych tady měl i motorky. On mi ale řekl, že bych musel jet kvalifikaci. Že prý by to nebylo fér vůči těm, kteří si postup vyjeli. To by byl pro mě ale další závod navíc, který by mě vyšel minimálně na třicet tisíc korun, takže jsem to vzdal. Přitom takový Aleš Dryml nikdy žádnou kvalifikaci jet nemusel a vždycky byl do mistráku dosazený. Dělají si to jak chtějí," cítí jistou křivdu.

S tím se svezla i případná Simotova účast na prestižní Zlaté přilbě v Pardubicích, kterou tak navštívil jenom jako divák. „Do startovní listiny mě nezařadili, tak jsem se byl v klidu jenom podívat. I když mě to trochu mrzelo, že jsem nejel," přiznává.

Podobné je to i ve vztahu k české reprezentaci. Její stavitelé sice vnímají Simotovy výborné výkony v Anglii, ale v národním týmu s ním bohužel nepočítají.

Nyní čeká Zdeňka Simotu zimní přestávka. „Budu chodit do posilovny, chystat motorky a spoustu věcí musím zařídit. Přemýšlel jsem o možném angažmá v Austrálii. Tam bych měl domluvené ale jenom dva závody a byla by to spíše dovolená. Odjel bych tam na měsíc a půl, bylo by tam hezky, ale tady mám spoustu věcí, které musím zařídit. Proto raději zůstávám doma," vysvětluje.

Do Anglie odcestuje ještě na začátku listopadu na slavnostní zakončení sezony a potom zase až v polovině března příštího roku. „Měl bych teď podepsat smlouvu v Plymouthu, kde bych jezdil Premier League. K tomu bych mohl hostovat v Elit League. Opačným směrem to nejde. Pokud by se to povedlo, tak bych se dostal celkem na nějakých devadesát závodů a zůstal bych celý rok v Anglii," naznačuje své plány. „Letos jsem létal zhruba jednou za měsíc domů, takhle bych byl většinu času v Británii, protože bych měl třeba i čtyři nebo pět závodů za týden."

S návratem na české dráhy příliš nepočítá. „Jsem v Česku  kmenovým jezdcem Plzně, která asi moc nepočítá s tím, že by šla do extraligy. Pokud by mi někdo zaplatil cestu, tak bych na extraligu určitě jezdil. Ale nemohu chodit do minusu. To by byl nesmysl," má zcela jasno.

Rád by se vrátil i do národního šampionátu jednotlivců, ve kterém už dvakrát vybojoval bronzovou medaili. „Pokud by ho udělali jen na jeden závod, jako to bývalo dříve, tak bych nějaké peníze obětoval a přijel bych. Ale abych sem jel na tři závody, to bych asi nedal. To by bylo finančně až moc náročné. A navíc by to bylo celé hrozně rozházené. To raději zůstanu v Anglii a budu tam závodit co nejlépe," tvrdí.