VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráhy: Modernizujte nádražní prostory a můžete je provozovat

JIŽNÍ ČECHY - Nejvyužívanější vlaková nádraží v jižních Čechách změní svůj vzhled i vybavení. Záměrem Českých drah je zrekonstruovat do deseti let zejména nádraží ve městech nad dvacet tisíc obyvatel, v jihočeském regionu se však dočkají i menší sídla.

26.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Luboš Hájek

Šest jihočeských nádraží čeká na firmy, které je opraví a získají do pronájmu

„V rámci projektu s názvem Živá nádraží přibudou ve stanicích centra s obchody, zábavou, restauracemi či hotely. Rekonstrukce se uskuteční buď z vlastních zdrojů Českých drah za přispění měst a obcí, ale v převážné většině se snažíme najít partnery z privátního sektoru. Vybranému partnerovi se díky dlouhodobé nájemní smlouvě na pronájem komerčních ploch investice do rekonstrukce vrátí,“ uvedla Hana Bednářová z tiskového oddělení Českých drah.
Železniční experti vybrali do projektu Živá nádraží přes šedesát nádražních budov v celé republice včetně jejich přilehlého okolí. V Jihočeském kraji jsou mezi nimi nádraží v Českých Budějovicích, Českém Krumlově, Jindřichově Hradci, Písku, Veselí nad Lužnicí a Táboře.
Nejdál záměr pokročil na vlakovém nádraží v Českých Budějovicích, kde už České dráhy vybraly firmy, které obnovu nádraží uskuteční – jsou to společnosti Edikt České Budějovice a Indes Invest Třeboň.
„Projekt je nyní v přípravné fázi. Cílem je, aby českobudějovické nádraží a jeho okolí mělo optimální využití – hlavně, aby tam bylo pohodlné cestování a srovnatelný sektor služeb, jako funguje v zahraničí. Na druhé straně je nové využití nádraží třeba skloubit tak, aby to bylo technicky proveditelné v daném území, které je limitované prostorem i využitím,“ naznačil mluvčí developerské a investiční společnosti Indes Invest Milan Žoha.
Vlakové nádraží je pro řadu lidí první vizitkou daného města. „Léta jsme byli zvyklí, že nádraží je jen šedivou a špinavou bránou na vlak. Ačkoli v poslední době už to není tak hrozné, na vyspělé země máme co dohánět. Případ budějovického autobusového nádraží ukazuje, že to jde a jeho stravovací služby i obchody využívají i pasažéři Českých drah,“ podotkl technik Pavel Novotný z Tábora, který jezdí vlakem často na služební cesty do Českých Budějovic.
Na modernizaci vlakového nádraží se už připravuje i českobudějovický magistrát. Představitelé města mají za sebou první schůzku se zástupci Českých drah, obou vítězných firem, bank i hejtmanem. „Na úvodní schůzce jsme si řekli, co kdo od rekonstrukce vlakového nádraží očekává. Město chce do této přestavby zahrnout i důležité dopravní projekty, a to stavby zanádražní komunikace a podjezdu. Nakonec jsme se dohodli, že všichni zpracujeme do konce června časový a finanční harmonogram svých investic,“ řekl českobudějovický primátor Juraj Thoma.
Všichni partneři chtějí začít spolupracovat na tomto významném investičním projektu ve společném sdružení, jehož formu také nyní hledají. Přitom českobudějovický magistrát se může ostatním investorům chlubit náskokem. „Už máme v ruce územní rozhodnutí na stavbu zanádražní komunikace i podjezdu pod nádražím,“ upřesnil primátor.
U dalších pěti jihočeských vlakových nádraží nyní odborníci zpracovávají studii proveditelnosti. „Poté ji vyhodnotíme a buď vyhlásíme výběrové řízení na získání komerčního partnera, nebo přistoupíme k rekonstrukci těchto nádraží z jiných zdrojů,“ naznačila Bednářová.

26.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V pondělí nastala v medvědáriu veliká operace - instalace nových kmenů do medvědích výběhů.
27

Medvědi dostali do výběhů pořádné čerstvé kmeny

Ilustrační foto.

Vánoce jsou finančně náročné. Úvěr ale může být špatným pánem

Ulici Na Hradbách čeká měsíční uzavírka

Jindřichův Hradec - Důvodem k dlouhé uzavírce ulice jsou opravy fasády na jednom z domů.

Kapři vybojovali v jihlavském bazénu sedm medailí

Jihlava - Tradičních závodů „Jihlavský ježek“ se opět účastnila výprava handicapovaných plavců Sportovního klub Kapři Jindřichův Hradec.

Obchvat Veselí nad Lužnicí zůstane bezplatný

Veselí nad Lužnicí - Nová vyhláška o zpoplatnění dálnic v roce 2018 je přívětivá pro Veselí nad Lužnicí. Od zpoplatnění i pro příští rok osvobodila starý obchvat Veselí i krátký dálniční úsek do Bošilce.

Řídila, ale neměla body. Teď ji čeká soud

Chlum u Třeboně - Sedat za volant bez bodů se nevyplácí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT