VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chyťte příležitost přímo za pačesy

Podnikatelé, zvláště fyzické osoby, málo využívají možnosti, které jim dnes nabízí internet. I když si zřídí e-mailovou schránku, nepoužívají ji. Téměř vůbec nevyužívají prezentaci na webu, byť je to nejlevnější reklama, kterou může podnikatel mít. „Okleštěné“ formy provozu nabízejí provideři již za cenu pod 250 korun za rok.

16.4.2007
SDÍLEJ:

ilustrační fotoFoto: vlp

Možnosti internetu jsou přitom opravdu rozmanité a mnohostranné. „Podle výzkumného šetření Markentu nyní pracuje s internetem v ČR 47 procent dospělé populace, zatímco vloni to bylo 41,“ říká Jaroslav Winter, který se již dlouhá léta specializuje právě na internet. „Přitom roste podíl častých uživatelů.

Zvýšil se z loňských 73 na 81 procent, kdežto při prvním průzkumu v roce 1999 tvořili častí uživatelé jen 28 procent a naopak příležitostní uživatelé 72 procent,“ upřesňuje. Internet u nás již zcela zdomácněl. Více než 63 procent uživatelů ho využívá právě z domova. Přitom hledají především informace pro osobní využití. Téměř 90 procent hledá informace o zboží a službách, a to by měla být dobrá informace pro obchodníky. Přímý nákup využívá prostřednictvím platebních karet 52 procent uživatelů. S rozvojem čipových platebních karet se zvýšila i bezpečnost nákupu touto cestou. Internet vyrostl i ve zdatného konkurenta ostatním médiím z pohledu reklamního využití. Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) bude letos monitorovat tempo růstu právě v tomto segmentu mediálního trhu.

Vedle dat o počtu uživatelů by měla být také dostupná data o jejich sociodemografickém profilu a měla by se zpřesnit výše investic do reklamy na internetu. Odhady ARBOmedia počítají pro letošní rok s celkovým nárůstem výdajů do mediálního trhu o 5,7 procenta. Celkové čisté investice by tak mohly o téměř 300 milionů překonat úroveň 19 miliard korun. Televize by mohly realizovat okolo 47,5 procenta z této částky ve výši 9,17 mld. Kč, na druhém místě se přes nejnižší dynamiku ze všech sektorů udrží tisk s 6,39 mld. Kč.

Nejrychleji porostou výdaje na internetu, které se vyšplhají na 725 milionů korun (jedná se o odhad investic směřovaných do tzv. klasických reklamních formátů na webu, celkový objem komerční komunikace je na internetu výrazně vyšší).

16.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Slavnostní otevření nového Muzea milevských maškar.
36

Milevské maškary ocenil ministr kultury

Při sobotní vážné dopravní nehodě na českobudějovickém sídlišti Máj se zranily čtyři děti.
AKTUALIZOVÁNO
9

Auto se odrazilo od druhého a smetlo skupinku dětí. Čtyři jsou zraněné

Členové hradeckého Klubu historie letectví bilancovali

Jindřichův Hradec - V konferenčním sálu Muzea Jindřichohradecka se uskutečnila přednáška Vladislava Buriana o činnosti hradeckého Klubu historie letectví v uplynulém roce.

Kamiony stály, osobní auta projela jen těžko

Prachaticko /VIDEA/ - Páteční (19. ledna) sněhová nadílka parádně prověřila nejen silničáře, ale i zdatnost řidičů.

Základní škola dostane novou kuchyni

Jindřichův Hradec – Zbrusu novou školní kuchyni v letošním roce získá jindřichohradecká 6. základní škola.

AKTUALIZOVÁNO

V Kamenném Újezdu se střetl vlak s autem, řidič měl velké štěstí

Kamenný Újezd /VIDEO/ - Dobrzdit před přejezdem nestačil řidič osobního vozidla a vjel do cesty mezinárodnímu rychlíku.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>