Možnosti internetu jsou přitom opravdu rozmanité a mnohostranné. „Podle výzkumného šetření Markentu nyní pracuje s internetem v ČR 47 procent dospělé populace, zatímco vloni to bylo 41,“ říká Jaroslav Winter, který se již dlouhá léta specializuje právě na internet. „Přitom roste podíl častých uživatelů.

Zvýšil se z loňských 73 na 81 procent, kdežto při prvním průzkumu v roce 1999 tvořili častí uživatelé jen 28 procent a naopak příležitostní uživatelé 72 procent,“ upřesňuje. Internet u nás již zcela zdomácněl. Více než 63 procent uživatelů ho využívá právě z domova. Přitom hledají především informace pro osobní využití. Téměř 90 procent hledá informace o zboží a službách, a to by měla být dobrá informace pro obchodníky. Přímý nákup využívá prostřednictvím platebních karet 52 procent uživatelů. S rozvojem čipových platebních karet se zvýšila i bezpečnost nákupu touto cestou. Internet vyrostl i ve zdatného konkurenta ostatním médiím z pohledu reklamního využití. Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) bude letos monitorovat tempo růstu právě v tomto segmentu mediálního trhu.

Vedle dat o počtu uživatelů by měla být také dostupná data o jejich sociodemografickém profilu a měla by se zpřesnit výše investic do reklamy na internetu. Odhady ARBOmedia počítají pro letošní rok s celkovým nárůstem výdajů do mediálního trhu o 5,7 procenta. Celkové čisté investice by tak mohly o téměř 300 milionů překonat úroveň 19 miliard korun. Televize by mohly realizovat okolo 47,5 procenta z této částky ve výši 9,17 mld. Kč, na druhém místě se přes nejnižší dynamiku ze všech sektorů udrží tisk s 6,39 mld. Kč.

Nejrychleji porostou výdaje na internetu, které se vyšplhají na 725 milionů korun (jedná se o odhad investic směřovaných do tzv. klasických reklamních formátů na webu, celkový objem komerční komunikace je na internetu výrazně vyšší).