A jak  již Deník informoval, klienti se mohli dozvědět, že cestovka skončila, protože se jí nepodařilo získat zákonné pojištění pro tuto sezonu. Řada klientů má zaplacené zájezdy, ale nikam neodjedou a místo toho budou jednat s pojišťovnou o získání peněz zpět. Mediální zástupkyně vedoucího CK Bolero tours Jana Lebedy Gabriela Bechynská v rozhovoru říká, že cestovní kancelář byla po celou dobu svého podnikání řádně pojištěna a klienti budou odškodněni.

Kolik je klientů CK Bolero tours, kteří mají zaplacený zájezd? A jsou ještě nějací klienti, kteří čekají na vyrovnání za neuskutečněný zájezd z loňska?
CK Bolero tours každý rok vypravovala do zahraničí několik tisíc zákazníků. I na letošní rok už měla prodaných několik stovek zájezdů, které se měly teprve realizovat. Je i několik desítek klientů, kteří čekají na vyrovnání za neuskutečněný zájezd z minulého roku. Na všechny by se ale měla vztahovat pojistka, kterou měla cestovní kancelář řádně uzavřenou s pojišťovnou Generali. S tou nyní spolupracuje a předává jí všechny doklady. K co nejrychlejšímu vyrovnání je žádoucí, aby se všichni klienti přihlásili co nejdříve. Spolupracovníci CK je proto kontaktují e-mailem i telefonicky a dávají jim příslušné instrukce.

Jaká je šance zklamaných klientů, že peníze investované do zájezdu získají od pojišťovny zpět a kdy?
Cestovní kancelář byla po celou dobu svého podnikání řádně pojištěna. S pojišťovnou spolupracuje a předává jí všechny podklady. Opakuji, je důležité, aby se jí všichni klienti co nejdříve přihlásili. Ze zákona má pojišťovna na vyrovnání šest měsíců. Čím dříve ale získá všechny potřebné údaje, tím dříve to bude moci uzavřít.

Můžete znovu připomenout, jak mají klienti postupovat?
Klienti se mají obrátit na asistenční službu Europe Assistance. Té musejí předat vyplněný škodní protokol, který najdou na internetu, a také doklad o uzavřené cestovní smlouvě a doklad o uhrazení ceny zájezdu. Podrobné instrukce zveřejnila cestovní kancelář i její pojistitel, kterým je Generali.

CK Bolero na trhu působila 23 let a mezi obyvateli regionu byla velice oblíbená. Proč nastal takový zvrat?
Cestovní kanceláři se bohužel nepodařilo získat ze zákona povinné pojištění. CK Bolero nekončí způsobem, že by v cizině zanechala naše spoluobčany bez ubytování nebo zajištěné dopravy nazpět. Zájezdy pořádala 23 let.  Majitelé i zaměstnanci Bolera se se svými věrnými zákazníky loučí s nelehkým srdcem.

Co bude s firmou a jejími zaměstnanci dál?
Bez zákonného pojištění nemůže CK Bolero dále prodávat ani organizovat své zájezdy. Bez pokračování v činnosti, to znamená bez příjmů, však nemůže dostát svým závazkům, a proto je nucena vyhlásit insolvenci. Zda se jedná o úplný konec nebo zda bude možné firmu restrukturalizovat, o tom rozhodne soud. Na pobočkách v tyto dny ještě pracuje zhruba osm lidí, pro kancelář jezdilo také několik řidičů. Vzhledem k tomu, že kancelář podnikat nemůže, je logické, že s nimi bude muset spolupráci ukončit. Řada z nich pracovala pro CK Bolero řadu let i desetiletí, je to proto velmi citlivé. Majitelé jejich loajální pomoc, která přetrvává i v současné chvíli, maximálně oceňují.