Shodují se na tom třeboňští podnikatelé a živnostníci.

„Třeboň přišla o největší marketingovou upoutávku, která město zviditelňuje v České republice, ale i v Evropě. Navíc AniFest díky svému mediálnímu partnerovi České televizi prezentoval Třeboň jako pořadatelské město významné kulturní události. Ušlé tržby mají pro třeboňské podnikatele a živnostníky velkou váhu, ale mnohem horší je, že Třeboň ztratí kredit jako destinace cestovního ruchu,“ uvedl ředitel třeboňského hotelu Zlatá hvězda Petr Šot.

Neopomněl dodat, že po sedmi letech, po které se AniFest v Třeboni konal a kde se vlastně i zrodil, patřil k městu stejně jako třeba vyhlášený filmový festival ke Karlovým Varům nebo Pražské jaro k Praze.

„Ztrátu festivalu a jeho pořadatelské tradice vidím já a moji kolegové či známí, jako obrovskou chybu s důsledky, které si dnes ještě plně neuvědomujeme. Třeboň sice byla před AniFestem a jistě bude i po něm, ale o hodně, hodně chudší,“ dodal Petr Šot.

Stejně jako on se i někteří další místní restauratéři a ubytovatelé netají tím, že zpráva o přesunutí AniFestu do Teplic byla pro ně doslova šokující. Vždyť se festival zrodil právě v jejich městě. A nejen to, nabývá na věhlasu, do města přijíždělo stále více lidí z různých zemí světa a pořadatelé zároveň stále zvyšují jeho kvalitu. Do Třeboně navíc po celé roky přijíždělo také hodně mladých lidí, tedy dalších potenciálních návštěvníků i do budoucna.

Nemilé překvapení

Rozčarování přišlo totiž poté, co z loňských jednání vedení třeboňské radnice se zástupci AniFestu vyplývalo, že zůstane festival v lázeňském městečku uprostřed rybníků po celou dobu svého trvání. Vloni se totiž poprvé AniFest rozdělil do dvou měst. Tím druhým městem byly právě Teplice.

„Jen nemůžu pochopit, proč se se zástupci AniFestu vedení radnice handrkovalo kvůli půl milionu korun za zrušený projekt v Besedě, když si nechali nedávno ujít celý milion za dům na Valech. Nevidím to jako dobré hospodaření do budoucna. Festival tu bude výrazně chybět,“ uvedl místní podnikatel, který si nepřál být jmenován.

Původní záměr prodloužení turistické sezony od května, na který si za sedm let už Třeboňáci zvykli, tak opět zanikne. Ospalé prázdné náměstí tak letos zřejmě oživí až klasičtí letní turisté.

„Nejde ani o mé hosty, ale bylo to jediné období, kdy byla Třeboň po celý týden v televizi. Navíc pro všechny, co mají Třeboň rádi, to bylo povzbuzení. Fungovala i nejlepší reklama, kterou je ústní doporučení,“ doplnil majitel penzionu Modrá růže František Schánělec.