Rum, který se v Česku prodává pod názvem Tuzemák, si tam mohou lidé koupit v půllitrových nebo litrových lahvích v obchodní síti v Edmontonu v provincii Alberta. „Zachovali jsme komplet české etikety. Není to tedy žádný speciál pro Kanadu. Pouze pod zadní etiketu jsme dolepili štítky s anglickým a francouzským textem,“ říká Tomáš Petrů, šéf exportu Fruka–Schulz.

V historicky první dodávce do Kanady zamířilo 352 litrů Tuzemáku. Další by měly následovat. Na tamním trhu se chce firma zaměřit především na početnou skupinu obyvatel, která má české kořeny. „Je to pro nás příležitost oslovit nejen spotřebitele v provincii Alberta, ale při existenci severoamerické zóny volného obchodu i další spotřebitele v okolních provinciích a v USA,“ vysvětluje Tomáš Petrů.

Český rum je pro svou aromatičnost velmi specifický, a proto ho jindřichohradecká společnost dlouhodobě zatím vyváží pouze na Slovensko.

Společnost Fruko – Schulz, která patří mezi čtyři největší likérky v zemi, loni prodala 28 369 hektolitrů Tuzemáku, což byla téměř polovina její produkce lihovin. Ta dosáhla celkem 57 528 hektolitrů.