Proto se i na Jindřichohradecku vyrojila celá řada firem, které by lukrativní zakázky chtěly získat. Jak však zdůraznil vedoucí provozně správního úseku jindřichohradeckého Stavebního bytového družstva František Reisner, při jejich výběru je potřeba být velmi obezřetný.

„Každému, kdo o výměně výtahu uvažuje, bych doporučil, aby se obrátil na odborníky, kteří mu s výběrem firmy poradí. Ne vždy jsou totiž ty nejlevnější nabídky tou nejlepší volbou,“ uvedl Reisner s tím, že základním předpokladem slušné firmy je zajištění komplexního servisu.
„Slovo komplexního bych zdůraznil, protože servis musí kromě běžných pravidelných kontrol zajišťovat i další služby. Jako příklad bych uvedl zajištění vyproštění osob z výtahu do jedné hodiny, a to 24 hodin denně. A takových příkladů je mnohem víc a myslím, že ne všechny firmy jsou schopny toto poskytnout,“ doplnil Reisner.

Výběr výtahu

Jak dodal, dále je potřeba si pořádně promyslet, jaký druh výtahu firma nabízí a jaké práce s jejich výměnou či modernizací je potřeba udělat.
„V současné době provádíme výměnu výtahů v Jindřichově Hradci, Třeboni, Nové Včelnici, Suchdole nad Lužnicí či v Českých Velenicích,“ uvedl ředitel českobudějovické pobočky společnosti Schindler, která má v našem regionu největší zastoupení, Jiří Řechtáček.

Jak doplnil, odstávka výtahu z důvodu jeho výměny trvá asi tři týdny. „Kromě jiného dokážeme zákazníkům i poradit, jak stavbu financovat. Dokonce máme vlastní program, ale nejoblíbenější je v současné době program Panel, a často mají klienti peníze ušetřené z vlastních zdrojů,“ upřesnil Řechtáček.

Například výtah v panelovém domě číslo 24/V na sídlišti Hvězdárna vyměňovala firma Line, s.r.o. z Českých Budějovic a Sdružení vlastníků jednotek na tuto akci obdrželo tříprocentní úvěr z fondu rozvoje bydlení.
„Výtah již máme vyměněný. Odstávka trvala asi měsíc, ale práce byly udělané velmi pečlivě. Včetně úklidu, vyspárování a odvodnění šachty, protože tam se stále držela spousta vody,“ uvedla obyvatelka domu Marie Sokolíková. Při prvním pohledu je výtahová kabina o trochu delší, šířka zůstala stejná.

„Vozíčkář by měl asi problém a také je nezvyklé, že jste v kabině úplně uzavřeni, ve starším výtahu, i když asi neodpovídal normám, měl člověk přece jenom větší kontakt s okolím, kdyby se něco stalo. Ale to je určitě otázka zvyku,“ uzavřela Sokolíková.