Jaromír Vegr, původně učitel fyziky a dílen na základní škole v Sedlci-Prčici, propadl před pětatřiceti lety kouzlu elektrického pohonu. Nyní vlastní přes 30 elektromobilů, zabývá se jejich vývojem a současně je i předsedou Asociace pro elektromobilitu ČR.

1) Jaromír Vegr, původně učitel fyziky a dílen na základní škole v Sedlci-Prčici, propadl před pětatřiceti lety kouzlu elektrického pohonu. Nyní vlastní přes 30 elektromobilů, zabývá se jejich vývojem a současně je i předsedou Asociace pro elektromobilitu

Jsem propagátor elektromobility, pořádám různé akce a rekordy, abych ukázal lidem, že to funguje. Auto na elektrický pohon zvládne ujet mnoho kilometrů. Už v roce 2012 jsem najel s Peugeotem 206 přes 500 kilometrů na jedno nabití. Potom teprve Tesla postavila srovnatelné auto.

2) Jsem propagátor elektromobility, pořádám různé akce a rekordy, abych ukázal lidem, že to funguje. Auto na elektrický pohon zvládne ujet mnoho kilometrů. Už v roce 2012 jsem najel s Peugeotem 206 přes 500 kilometrů na jedno nabití. Potom teprve Tesla po

V Chorvatsku na dovolené u paní domácí jsme nabili z klasické zásuvky a dojeli jsme s manželkou na jih Rakouska do Klagenfurtu, kde jsme nabíjeli podruhé. Tesla se nabije na 300 kilometrů za 30 minut, netrvá to hodiny, jak si lidé mylně myslí. V Táboře se ujal plyn, jezdí na něj autobusy i auta, což mě mrzí. Mohlo vše být na elektriku a bez zbytečných emisí.

3) V Chorvatsku na dovolené u paní domácí jsme nabili z klasické zásuvky a dojeli jsme s manželkou na jih Rakouska do Klagenfurtu, kde jsme nabíjeli podruhé. Tesla se nabije na 300 kilometrů za 30 minut, netrvá to hodiny, jak si lidé mylně myslí. V Táboře

Rallye Česká Sibiř se koná v sobotu 1. února. Na Žižkově náměstí zájemcům od 9 do 11 hodin již pošesté ukážeme, jak „normální auta“ fungují, jak startují v zimě a všechno, co je zajímá. Palubní počítač se zabudovanou navigací zobrazuje například dobíjecí stanice i jejich obsazenost. Na setkání bude k vidění i nejnovější Tesla 3. Cíl je na Monínci, kde každá posádka bude mít za úkol vytvořit něco ze sněhu, kterého je tam dostatek.

4) Rallye Česká Sibiř se koná v sobotu 1. února. Na Žižkově náměstí zájemcům od 9 do 11 hodin již pošesté ukážeme, jak „normální auta“ fungují, jak startují v zimě a všechno, co je zajímá. Palubní počítač se zabudovanou navigací zobrazuje například dobíje

Elektromobil je nejlepší nabít si doma z běžné zásuvky. U veřejných stanic se dobíjí jen při delší cestě. Když jedu do Ženevy, tak mi to napíše, že budu pětkrát po cestě nabíjet a přesně kde. Naplánuje mi trasu z hlediska údržby a optimálního šetření baterek.

5) Elektromobil je nejlepší nabít si doma z běžné zásuvky. U veřejných stanic se dobíjí jen při delší cestě. Když jedu do Ženevy, tak mi to napíše, že budu pětkrát po cestě nabíjet a přesně kde. Naplánuje mi trasu z hlediska údržby a optimálního šetření b

Začínal jsem už na škole pro žáky vyrábět minikáry na elektrický pohon. Jezdili slalom, učili se pravidla silničního provozu i zdravovědu. Postavil jsem malé auto pro svoje děti v roce 1983. Pak už velké pro sebe – závodní monopost, s nímž jsem vyhrál jako exot z východu, kterému odpustili startovné, Mezinárodní závody Švýcarska v roce 1989.

6) Začínal jsem už na škole pro žáky vyrábět minikáry na elektrický pohon. Jezdili slalom, učili se pravidla silničního provozu i zdravovědu. Postavil jsem malé auto pro svoje děti v roce 1983. Pak už velké pro sebe – závodní monopost, s nímž jsem vyhrál

Po revoluci jsem myslel, že elektromobilita zažije boom, ale to se nestalo. Měl jsem bufet u dálnice, postavil jsem dům a jezdil dál do Švýcarska, kde jsem si s přáteli vyměňoval zkušenosti. Založil jsem firmu Ekolo a od té doby se tomu věnuji. Vyrábím závodní speciály, vozítka pro invalidy a různé netypické automobily.

7) Po revoluci jsem myslel, že elektromobilita zažije boom, ale to se nestalo. Měl jsem bufet u dálnice, postavil jsem dům a jezdil dál do Švýcarska, kde jsem si s přáteli vyměňoval zkušenosti. Založil jsem firmu Ekolo a od té doby se tomu věnuji. Vyrábím

Ve Francii podle mého konceptu postavili vůz. Auto má být malé a lehké, proto jsem udělal volant uprostřed. Řidič má více místa a vzadu je prostor pro celou rodinu.

Momentálně hledáme šikovného elektronika a IT specialistu, který dokáže vdechnout život žlutému prototypu sportovního elektromobilu. Má umět 100 kilometrů za 2 sekundy.

8) Ve Francii podle mého konceptu postavili vůz. Auto má být malé a lehké, proto jsem udělal volant uprostřed. Řidič má více místa a vzadu je prostor pro celou rodinu. Momentálně hledáme šikovného elektronika a IT specialistu, který dokáže vdechnout život

První elektromobilista byl František Křižík a jezdil elektrickým autem už v roce 1895 po Stromovce. První sraz jsme symbolicky udělali tam. Časem jsem setkání přesunul na jih Čech blíže domovu.

9) První elektromobilista byl František Křižík a jezdil elektrickým autem už v roce 1895 po Stromovce. První sraz jsme symbolicky udělali tam. Časem jsem setkání přesunul na jih Čech blíže domovu.