Další týden se přidají Berlín, Brandenburg, Severní Porýní-Vestfálsko a Šlesvicko-Holštýnsko. „Krátce před koncem prázdnin se ministryně školství Anja Karliczková vyslovila pro zavedení povinnosti ochranných roušek v budovách škol,“ uvádí list. Je to podle ní možné, „když spolkové země chtějí rezignovat na pravidla o bezpečnostních odstupech, protože prostorové podmínky by umožňovaly jen omezenou výuku“.

Berlín, Bavorsko a Bádensko-Württembersko už ohlásily, že zavedou povinnost roušek v budovách škol. V jiných zemích jako Severním Porýní-Vestfálsku mluví o dobrovolném nošení, v Hessensku či Sasku to nechávají na rozhodnutí jednotlivých škol. Bavorský premiér Markus Söder volá po „maximální ostražitosti“, proto nyní „není čas na nová uvolňování nebo naivní neopatrnost“. Druhá vlna pandemie je podle něho „už prakticky tady, plíží se Německem“. Je třeba mít se ještě víc na pozoru a reagovat rychle a důsledně. Odmítá proto také fotbalová utkání před diváky v začátku nové sezony, pochybuje, že by v srpnu mohlo být přijato nějaké další uvolnění.

„Německé dráhy vyzvaly Södera, aby se postaral o to, že cestující dodrží povinnost nošit roušky. Premiér v té souvislosti požaduje vyšší pokuty za nedodržení,“ uvádí dále PNP.

Jak nakládají s DPH

V době koronakrize snížili daň z přidané hodnoty také v Německu, aby popohnali ekonomiku. Mnozí obchodníci tuto výhodu tvůrčím způsobem přenesli svým zákazníkům, uvedla PNP z výsledku průzkumu bavorského Servisu spotřebitelů (VSB).
V zásadě úprava umožňovala prodejcům uvést na etikety zboží nové ceny, nebo rozdíl odečíst u pokladny. Někteří ale začali přidávat k nákupu „malé dárky“, třeba při nákupu bot pár ponožek, u pekaře extra housku, v obchodě s koly láhev na pití. „V Dolním Bavorsku je uzenář, který vždycky přidává buřt navíc,“ řekla mluvčí VSB deníku. Pekař z Mnichova rozdává poukázky, na které poskytuje na další nákup rabat dvou procent. Ti, kteří žádné výhody zákazníkům nedávají, tvrdí, že jejich firma je už v insolvenci, že už nabízejí zvláštní slevy nebo že jsou jejich ceny už tak nízké, že ještě níž jít nemohou. Zásilkový módní obchod nedává procenta klientům, ale odvádí rozdíl do fondu solidarity. PNP vysvětluje, že DPH byla snížena od začátku července, a že prodejci nejsou povinni slevu přenášet na zákazníky.