Milena a Josef Andrle: Cesta po jižní polokouli (25): Nový Zéland

Jindřichův Hradec, Nový Zéland - Na konci května se cestovatelé přesunuli do Země dlouhého bílého oblaku.

11.6.2018

Cestovatelé zavítali na sever Nového Zélandu.Foto: archiv autorů

Po šesti měsících se loučíme s Jižní Amerikou. Konkrétně s Buenos Aires, odkud odlétáme na Nový Zéland. Měli jsme krásný závěr Jižní Ameriky. V Teatro Colón, opera Aida a rovnou na letiště. Bylo to zvláštní. V Manausu (Brazílie), jsme zahájili naší jihoamerickou odyseu v Teatro Amazonas muzikálem, v Buenos Aires ( Argentina ) v Teatro Colón ukončili operou Aida.

Pondělí 28. 5. je dnem, kdy měníme kontinent, “přefrčíme“ několik časových pásem. Je to ale také den, ve kterém má můj syn narozeniny. Samozřejmě, že gratulace už proběhla, ale další nikdy neškodí. Takže, Honzo, ať Ti vše vychází.

Jsme na letišti v Buenos Aires. Já vždycky letenky odbavuji přes internet. Teď to ale nešlo. Zakopaný pes byl v tom, kdy a jak opustíme Nový Zéland. Ale na nás si nepřišli. Měla jsem podrobné informace od Báry z agentury Czechkiwis (Báro, moc děkuji), takže jsme byli připraveni. Musíme totiž předložit letenku z Nového Zélandu. Máme. Tak už nic nebrání tomu, nastoupit třináctihodinovou cestu na trase Buenos Aires - Auckland. Pohoda. Spíme, jíme, spíme, jíme. Přesně v tomto pořadí.

NOVÝ ZÉLAND (268 680 km2, 4, 5 mil. obyvatel), tvoří dva hlavní ostrovy. SEVERNÍ (114 597 km2, 2,8 mil. obyvatel) a JIŽNÍ (151 215 km2, 1,7mil. obyvatel). Jsou od sebe odděleny Cookovým průlivem. Leží na střetu litosférických desek. Občas se to tady dost zatřese. Nemusíme mít všechno.

SEVERNÍ OSTROV
AUCKLAND

Přistáváme ve 4 hodiny ráno místního času. V Buenos Aires je v té době 13 hodin.
Máme dost divoký časový kotrmelec. Po rozednění (až v 8 h.) jedeme Skybusem do města. Naštěstí bydlíme kousek od konečné.

Tradiční ubytování typu Backpackers. Společné koupelny, toalety, společná kuchyně. Naprosto dostačující. Rozhodující je jiná věc. TOPENÍ. V tuto roční dobu je totiž na Novém Zélandu už docela chladno. Jeden pokoj odmítáme (nemá topení), další už je super. Měli jsme ovšem rezervaci přes Booking dlouho dopředu.

Hned vyrážíme, jak Pepa s oblibou říká, prozkoumávat město. Je nám totiž jasné, že hodně brzo odpadneme. Taky že jo. V 18 hodin jsme naprosto “vytuhli“. Zato ráno strašíme už v 6 h. Jsme poněkud rozhození.

Na první pohled město mrakodrapů. Na druhý město parků. Na třetí město mladých lidí. Je tady několik universit. Žije zde ale také hodně Maorů. Auckland má největší komunitu na Novém Zélandu.

Je to město z kopce do kopce. V okrajových částech jsou nízké dřevěné domy. V centru - mrakodrapy. Hodně restaurací a jídelen. Zastoupeny jsou kuchyně všech kontinentů. My si vybíráme asijskou. Tady konkrétně indickou. V přístavu převládá “značka“ fish & chips. Taky si dáváme jednu porci dohromady. Trochu si připadáme jak ve Skotsku.

Aucklandu se také přezdívá “Město Plachet“. Je to podle přístavů s jachtami, kterých je tady fakticky hodně. Se svým téměř 1, 5 mil. obyvatel je suverénně největším městem Nového Zélandu. Do roku 1865 byl i metropolí státu.

Je slunce, ale “frišno“. Potulujeme se ulicemi, přístavem, obdivujeme množství ryb a mořských plodů, které tady prodávají. Za celý půlrok v Jižní Americe jsme jich neviděli tolik, jako tady za jedno odpoledne. Po třech dnech balíme a přejíždíme do dalšího města.

TAURANGA

Vzdálenosti jsou krátké. Tahle patří k těm delším, ale stejně jsme za necelé 4 hodiny o 230 km dál na jihovýchod. Krajina po cestě je hodně zelená. Vypadá jako plastická mapa. Samé pastviny, krávy, ovce, ale i lamy.

Město má trochu komickou polohu. Rozkládá se vlastně na dvou poloostrovech, které jsou propojeny mostem.

Má nízké domy, parky pro děti, spousta restaurací. Dost jich je zavřených. Teď už je po sezóně, začíná v podstatě zimní období. Často narazíme na nápis “Sorry, we’ re closed“.
Bydlíme opět v backpackers. Tady je zajímavé, že v tomto “arthouse“ ubytování je hodně černochů. Přes den chodí někam pracovat, protože jsou “doma“ jenom brzo ráno a pak v pozdním odpoledni. Převažují ženy.

Tauranga je mezistanicí do MATAMATY. K Hobitům. Už se těšíme. A jestli i vy, tak si počkejte. Příště.

Milena Andrle

Autor: Redakce

11.6.2018 VSTUP DO DISKUSE

SERVIS

Výroba - Výroba Mistr ve výrobě 25 000 Kč

Mistři a příbuzní pracovníci ve výrobě (kromě hutní výroby a slévárenství) mistr výroby. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: - pracovní poměr na dobu neurčitou; pracovní doba: 6:00-14:30;, - praxe: strojírenské odvětví minimálně 3 roky ve svářečském, zámečnickém;, - pracovní náplň: řízení a organizace práce na dílně, zpracování denního plánu výroby, koordinace zásobování materiálem, vedení záznamů o výrobě, strojńích a kvalitě, trvalé zlepšování, racionalizace, zodpovídání za efektivní využití pracovních sil, výrobního zařízení, materiálně, energií, spolupracuje s účetním a mzdovým oddělením, znalost PC (Word, Excel);, - benefity: 5 týdnů dovolené, podnikové stravování, odměny za zlepšovací návrhy;, , ŽIVOTOPIS S MOTIVAČNÍM DOPISEM ZAŠLETE NA EMAIL: poruba@kovopor.cz. Pracoviště: Kovopor strmilov, s.r.o., Popelínská, č.p. 410, 378 53 Strmilov. Informace: Jiří Poruba, +420 606 610 378,384 392 102.

Gastronomie - Gastronomie Pomocní kuchaři 12 000 Kč

Pomocní kuchaři pomocný/á kuchař/ka. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 12000 kč, mzda max. 14000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: praxe v oboru vítána; vyučení v potravinářství výhodou; zdravotní průkaz výhodou; pracovní poměr na dobu určitou s možností prodloužení; , KONTAKT TELEFONICKY NEBO OSOBNĚ. Pracoviště: Hotel vajgar spol. s.r.o., nám. Míru, č.p. 162, 377 01 Jindřichův Hradec 1. Informace: Miroslava Baťhová, +420 384 361 271,607 853 976.

Gastronomie - Gastronomie Pomocní kuchaři 21 500 Kč

Pomocní kuchaři pomocný/á kuchař/ka. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 21500 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: místo výkonu práce: Hotel Bílý Koníček;, možnost ubytování v místě pracoviště; možnost stravování v rámci restaurace; praxe výhodou nikoli podmínkou; po dohodě možnost práce i na DPP. Pracoviště: Capluc s.r.o. - 001, Masarykovo nám., č.p. 97, 379 01 Třeboň. Informace: Josef Čapek, +420 602 967 038.

Stavebnictví - Stavebnictví Zedník 15 000 Kč

Zedníci (kromě zedníků ohnivzdorného zdiva) zedník. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Místo výkonu práce Jižní Čechy - po stavbách dopravu zajišťuje zaměstnavatel; , praxe v oboru zedník (ne přidavač); ŘP sk. B výhodou;, Nutno si předem domluvit telefonicky schůzku (volat po 17:00 hod)!!!. Pracoviště: Viliam demeter, Kosmonautů, č.p. 12, 377 01 Jindřichův Hradec 1. Informace: Viliam Demeter, +420 777 696 476.

Videosouhrn 18.–19. srpna 2018

Až na vrcholky hor se 165 kily na zádech a neckyáda na suchu: videa víkendu

Ve 12 hodin odstartovali účastníci 19. ročníku MTB MARATONU - závodu horských kol.

Malíkovem Nad Nežárkou se proháněli cyklisté

Na premiéru do Plavska dorazily dvě stovky diváků

Jindřichohradecko – O víkendu byl zahájený nový ročník fotbalového okresního přeboru mužů.

Hasiči soutěžili v Lodhéřově

Lodhéřov - V sobotu 18. srpna se u koupaliště v Lodhéřově sešlo 10 týmů dobrovolných hasičů, aby se utkaly v 2. ročníku soutěže v požárním útoku družstev, kterou pořádaly JSDHO a Obec Lodhéřov.

Konal se 26. ročník Chalupa Cupu

Jindřichův Hradec - Veslaři z celé republiky závodili na hladině Vajgaru.

Řemeslná akce na mlýně Posečeno, sklizeno

Hoslovice – Navštívily jsme 18. srpna Hoslovický mlýn na akci ,,Posečeno, sklizeno…´´. Jde o tradiční řemeslnou akci, pečení chleba ve starobylé peci s ochutnávkou a řemeslný jarmark pro návštěvníky.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.