„Paradoxně to jde lépe, než jsme čekali,“ pochvaloval si Petr Troják, ředitel Českokrumlovského rozvojového fondu. Právě Fond má parkování ve městě na starosti. „Přijelo nám pětadevadesát procent autobusů s rezervací, takže na místě řidiči platili zcela výjimečně.“ První týden je město k řidičům, kteří přijedou mimo zarezervovanou dobu, benevolentní. „Nedodržujeme striktně oněch dvacet minut, do kterých se s příjezdem a odjezdem mají trefit, a probíhá to v pohodě,“ dodává Petr Troják.

Že se začalo od zájezdů vybírat, řidiči ostatních vozidel ani nepoznali, provoz na hlavním průtahu městem to nezhoršilo. Navíc zásadně ubylo chvil, kdy řidiči musí dávat na silnici I/39 turistům přednost. "Tři čtvrtiny autobusů zajíždí na áčko, tedy do malé Jelenky, takže do centra chodí jenom po chodníku. Podstatně tak ubylo lidí, kteří hlavní silnici přecházejí přes přechod, na béčko u bazénu najíždějí jen v nejexponovanějších časech, tedy kolem jedenácté dopolední, jinak všechno jezdí na áčko."

ZLOBÍ QR KÓDY

„Jediné, na co musíme všechny dopravce upozornit, je to, aby řidičům předávali QR kód v tištěné podobě nebo v pdf, které mají od nás,“ vysvětluje ředitel. „Objevili se nám tu řidiči, kteří si QR kód pouze přefotili na mobil z jiného mobilu, a čtečka ho na slunci nedokázala přečíst.“

Kromě toho se v potvrzení rezervace píše, jestli mají řidiči turisty vyložit nebo naložit turisty na bus stopu A, nebo B. „To mají napsané textově pod QR kódem, a pokud si přefotí jen samotný kód, netuší, na který zajet. Proto potřebují potvrzení celé.“

Pokud přece jen někdo zajede na špatné stanoviště, obsluha jim zvedne závoru, nechá je otočit se a přejet bez placení na správné místo. "Máme na bus stopech obsluhu a za sobotu ani neděli jsme díky tomu neměli žádný problém," dodává Petr Troják. "Naši chlapi budou na parkovištích do šesti do večera a jinak je k dispozici čtyřiadvacetihodinová služba přes telefon, můžou si pro instrukce zavolat přímo od stojanů."