Český Krumlov – Píše se konec roku 2007. „Bude se tu natáčet Nemocnice na kraji města," letělo šeptandou Českým Krumlovem. Pro novináře zpráva jak dělaná. Chvíle bádání a hledání kontaktů a pak přichází studená sprcha. Zatímco jiné produkce zpravidla vítají účast médií při natáčení, ze štábu, který zabezpečoval vznik takzvaných Nových osudů zní rezolutní NE. Přichází pouze tisková zpráva, která hovoří o tom, že by se mělo točit ve večerních hodinách v hotelu Růže a že to bude scéna, kdy se jedna 
z hlavních osob setká s další 
z hlavních osob. Překvapivé, beze jmen i konkrétních údajů.  Rozuzlení toho přináší následné vysvětlení produkce, které tehdy znělo takto:  „Jedná se o setkání dvou hlavních hrdinů a my bychom velice neradi, aby zápletka, které těchto dvou postav týče, pronikla na veřejnost ještě před začátkem vysílání."

Pro exteriérové záběry seriálového Boru, kde nemocnice sídlila, sloužil především Žatec. Co tedy bude kdo dělat 
v Českém Krumlově?

Nabízely se otázky: Že by se tu sešla doktorka Králová se věčně tajemným otcem své dcery? Nebo snad záletník Blažej? Nebo doktorka Čeňková? Ale s kým? Odpověď na ně dala zčásti přítomnost věčně usměvavé a milé Elišky Balzerové v Českém Krumlově. Vzápětí dorazil Viktor Preiss.
Ovšem nutno dodat, že míru utajení tenkrát televizní filmaři dotáhli opravdu do konce. Ve večerních hodinách se v ty dny totiž v hotelu Růže vůbec nic nenatáčelo. Štáb sice přijel, ale točilo se v noci. A jinde. Sice nedaleko od Růže, v domě U písaře Jana, ale podle místních aktérů nečekaně rychle.
„Přijeli asi v deset večer, nastěhovali si k nám svůj vlastní inventář a ve tři hodiny ráno už odjížděli pryč," říká k natáčení Lenka Frýbová. Společně s rodinou měli tehdy U písaře Jana pronajatu restauraci. „Byli velice milí, všichni i paní Balzerová, ta byla opravdu úžasná a příjemná," dodává Lenka Frýbová.  Nicméně natáčení neprobíhalo bez komplikací. Štáb počítal i se záběry z terasy domu, ale to zhatil silný vítr. Nakonec je vše i průhled na věž českokrumlovského zámku natočeno zevnitř domu.

Jak včera dodala Zuzana Frýbová, dcera Lenky Frýbové, nejvíc ji překvapilo, jak štáb po skončení prací rychle zmizel. „Na to, že obsadili prakticky všechny ty velké prostory, včetně výpravy na terasách, měli sbaleno během pěti minut," řekla Zuzana Frýbová. Sama se natáčení odmítla zúčastnit. „Měla jsem možnost jako komparsista zůstat na place a obsluhovat, ale necítila jsem se na to. Navíc to byla taková znouzecnost, protože dlouho čekali na nějakého herce a já bych jej měla zastoupit. A to se mi nechtělo."

Dům U písaře Jana je nyní uzavřený a čeká jej velká rekonstrukce. Jeho majitel Jan Berka Deníku umožnil pořídit fotografie interiérů, nicméně sám si na natáčení nevzpomíná. „Byl jsem tehdy podnikatelsky naprosto vytížený především v Praze," dodal Jan Berka.

Nové osudy lidí z Nemocnice na kraji města se na jihu točily na přání scénáristky

Scénáristka Lucie Konášová se v povědomí diváků pohybuje už několik let. Z její tvůrčí dílny vyšly už všeobecně známé televizní seriály a filmy jako Anděl Páně, Vůně vanilky či seriál Dobrá čtvrť. Její koncepce pokračování seriálu Nemocnice na kraji města zaujala producenta a majitele autorských práv natolik, že scénář Nových osudů svěřil právě jí.

Věděla jste, že natáčení v Krumlově provázely takové tajnosti?
Nevěděla, opravdu ne. Za to budu muset pana doktora Severu (Borek Severa, majitel autorských práv na pokračování seriálu.) ještě zpětně pochválit (smích).

Jak zpětně vzpomínáte na práci na scénáři?
Splnil se mi dětský sen. Já ten seriál milovala už jako dítě.  Borek Severa oslovil několik scénáristů a vyhlásil, že chce do seriálu vrátit víc humoru, protože to druhé pokračování byla spíše vážnější. Chtěl také děj vrátit více do nemocnice, protože nová série také zasahovala hodně do soukromí některých postav. A chtěl také hodně akceptovat ženské hrdinky. Větší radost mi udělat nemohl, protože jsem si řekla: 
V centru pozornosti první série byl primář Sova, druhé série Arnošt Blažej, tak další pokračování je ideálním prostředím pro to, aby se dohrál osud doktorky Čeňkové. K té postavě patřil i velký osobní oblouk, tedy možnost, jestli se může vrátit Přemysl Rezek, nebo nemůže.

Scéna v níž jsou Alžběta Čeňková a Přemysl Rezek v Českém Krumlově, ta byla původně určena přímo pro Krumlov nebo si tuto lokaci vybrali filmaři?
Byla. Moc jsem si to přála. Ten seriál je takové rodinné stříbro České televize a pro národ je také ikonou. Lidé jej mají pořád velice rádi. Mé takové osobní přání bylo, aby to byl svým způsobem katalog na krásnou zemi. Když už se máme někam podívat, tak aby to bylo krásné.
Takže já jsem si scény prvního velkého rande Alžběty Čeňkové a Přemysla Rezka skutečně napsala přímo do Českého Krumlova. A musím zpětně poděkovat produkci 
a producentům, že to respektovali a naopak, že se jim to moc líbilo.

Myslíte, že by bylo reálné napsat a natočit ještě další pokračování?
V podstatě lze pokračovat s každým seriálem až do nekonečna. Ale přijde mi, že je to vlastně škoda. Nebylo možné pokračování odehrát na figurách lékařů, kteří jsou vlastně v důchodovém věku. Musela jsem tam přivést nové silné postavy, což se snad i podařilo.  ovšem mě osobně už by další pokračování bylo líto. Osobně bych je už nedoporučovala a v tom jsme s Borkem Severou i z Českou televizí zajedno.