„Přivolaní suchdolští policisté zjistili, že muž jezdil na takzvaném jetsurfu. Jde 
o klasický surf vybavený spalovacím motorem s turbínou," popsala Hana Millerová. Protože však vlastník plavidla neprokázal přesnou technickou specifikaci, policisté se případem i nadále zabývají.

Podmínky pro užití motorového plavidla na vodní ploše určuje vyhláška ministerstva dopravy. A pokud výkon motoru dle této vyhlášky přesáhne 10 kilowatt, zašlou podle Hany Millerové policisté věc na příslušný městský úřad 
k projednání přestupku. 
V případě, že bude výkon motoru nižší, policisté případ dál řešit nebudou.

Pohyb motorových lodí od loňského roku upravuje nová vyhláška, která zjednodušeně řečeno stanovuje plochy, kde jsou plavidla 
s motorovým pohonem zakázaná. Což ve své podstatě na ostatních plochách umožňuje jízdu motorových člunů i vodních skútrů, 
i když s omezením již zmíněného výkonu.
Také podle šéftrenéra třeboňských veslařů Martina Illeho toto plavidlo musí jet takovou rychlostí, aby nepřecházelo do skluzu.

„V Třeboni jsme se zatím s ničím podobným nesetkali, ale pravdou je, že 
v Praze takové plavidlo srazilo veslařku a ta byla těžce zraněná," zmínil.

Martin Ille dále zároveň vzpomenul i letošní prázdninovou tragickou nehodu z přehrady Orlík, kde skútr narazil do pramice a osmnáctiletá dívka z loďky na následky zranění zemřela.

Problém podle Martina Illeho je, že si lidé půjčí nějakou motorovou loďku, protože ne na všechno musí být průkaz, a aniž by měli nějaké zkušenosti, vyjedou si. „Mám zkoušky na řízení lodi a musím říct, že jsou v mnoha ohledech daleko náročnější než třeba na auto," naznačuje Martin Ille, který zároveň provozuje autoškolu.

Starosta Chlumu u Třeboně Petr Kolezsar se zatím s nějakým problémem ohledně motorových plavidel na hladině rybníku Hejtman nesetkal: „Ani jsme se pohybem vodních skútrů a motorových lodí na Hejmanu zatím nezabývali."

Podle ředitelky Státní plavební správy Kláry Němcové bylo letos plavebních nehod hlášeno v červenci sedm, v srpnu žádná. Celkem od začátku roku jich bylo třináct. Vedle zmíněné tragické události byly další červencové nehody způsobené kolizí s překážkou na vodní cestě, potopením lodi nebo srážkou veslice s jiným plavidlem. „Máme za to, že k bezpečnosti přispělo vymezení celkem osmi míst pro koupání na Slapech i na Orlíku. Na těchto přehradách jsme navíc vymezili také oddělený prostor pro figurální a akrobatickou jízdu vodních skútrů," vysvětluje Klára Němcová.

Státní plavební správa rovněž vymezuje prostor pro koupání v místech s nejčastějším výskytem plavců. „Do těchto prostor je zakázáno vplutí plavidel se spalovacím motorem, navíc se tím výrazně rozšíří zóna, v níž loď nesmí jet rychle. Vzdálenost 50 metrů, do níž je nařízená rychlost maximálně 10 km/hod., se totiž pak nepočítá od břehu, ale až od hranice zóny pro plavce. Takové vyznačení v užších místech vodní nádrže může dokonce znamenat omezení rychlosti v celé plavební dráze," vysvětluje ředitelka Němcová.