Infocentrum nejsou jen mapy na pultě, říká Zuzana Bedrnová
Ročně se na ně s dotazem obrátí desítky tisíc obyvatel Jindřichova Hradce i návštěvníků města. Řeč je o pracovnicích informačního centra v jindřichohradecké Panské ulici. O tom, co všechno má zdejší ženský tým na starosti, vypráví vedoucí oddělení cestovního ruchu a marketingu Zuzana Bedrnová.
Jsme sice informační centrum, ale jsme zejména oddělení cestovního ruchu a marketingu. Ty činnosti jsou mnohem širší než jen to, co návštěvník vidí za pultem. Vidět jsou propagační materiály Jindřichova Hradce i celého kraje, také měst v rámci sdružení Česká inspirace, pak tu máme materiály destinačního managementu Česká Kanada, jehož je město Jindřichův Hradec zakládajícím členem. Materiály vznikají buď přímo na našem oddělení, nebo v jeho spolupráci, protože s kolegyněmi zastupujeme město v těchto institucích - jsme činné v různých výkonných výborech, valných hromadách, takže se podílíme s kolegy z ostatních měst na tvorbě těchto materiálů.
close info Zdroj: Deník zoom_in
V infocentru probíhají standardní služby poskytování turistických a kulturních informací, informací o otevíracích dobách, o věcech, které se netýkají turismu napřímo, protože nikdy nevíme, kdo sem s jakým dotazem vstoupí. Za rok vyprodukujeme 300 prezentací města - na weby, facebook nebo třeba do tištěných médií a rádií. E-mailem ročně zodpovíme kolem dvou tisíc dotazů. Návštěvnost infocentra se pak pohybuje kolem 90 tisíc ročně.
close info Zdroj: Josef Böhm zoom_in
Mezi práci, která není vidět, patří zejména věci spojené s nejrůznější administrativou. Kupříkladu sháníme dotace nad rámec financí, které máme z rozpočtu města, například na výrobu a tisk propagačních materiálů. Další věcí je účetnictví, což je velice náročná práce, už jen třeba samotné vyúčtování dotace tak, aby se dostálo všem jejím podmínkám, je komplikovaná záležitost. Účetnictví, které tu vedeme, zahrnuje faktury, objednávky, musíme je správně zařadit do rozpočtu a zaúčtovat. V prodeji zde máme řádově desítky předmětů, třeba jenom sto druhů je různých knih, sto druhů je map, pohlednic, hrnečků a dalších suvenýrů. Kvůli tomu se musí vést skladový program s denními a měsíčními uzávěrkami a tak dále.
close info Zdroj: Deník zoom_in
Jindřichohradecký Zpravodaj je měsíčník, který je také součástí činnosti oddělení cestovního ruchu a marketingu. Vydává se ve spolupráci s redakční radou, která je složena z odborníků ze široké veřejnosti. Každý měsíc se sejdou příspěvky, pak zasedne redakční rada a zabývá se jimi a složením a náplní stránek. Prioritou je pozvání na kulturní, sportovní a společenské akce, které pořádá nejen město, ale i další objekty a subjekty v Hradci. Jsou tam i zajímavé informace z historie města, ze zasedání rady města či různých odborů městského úřadu. Zpravodaj se distribuuje na několika místech ve městě a zároveň je k dispozici na webu v elektronické podobě.
close info Zdroj: Deník zoom_in
Tím, že jsme součástí odboru kanceláře starosty, se podílíme na organizaci a nápadech některých akcí, letos například Přes kopec na Hradec - tradičním zahájení turistické sezony. Letošní Pedál chystáme v poněkud větším stylu, protože se jím chceme připojit k celoročním oslavám osmi set let od založení města. Určitě bychom rády, aby se v něm toto výročí zrcadlilo. Akci máme finančně podpořenou i od kraje, tudíž zahájení sezony můžeme pojmout jinak, velkoryseji. Určitě ale nebudeme šidit cyklisty o jejich trasu a o losování tomboly.
close info Zdroj: Deník zoom_in
Město Jindřichův Hradec se v průběhu roku prezentuje na veletrzích a výstavách cestovního ruchu – před námi jsou teď aktuálně veletrhy Holiday World Praha, Infotour Hradec Králové a TravelFest České Budějovice. Naše oddělení zajišťuje personální a materiální zajištění veletrhů. Prezentujeme se ve společné expozici Jihočeského kraje nebo například s městy České inspirace ve společné expozici s městy Unesco. Největší zájem je o nabídku výletů pro rodiny s dětmi, kulturní akce nebo kvalitní ubytovací a stravovací služby.
close info Zdroj: Deník zoom_in