Nové platební terminály v autobusech jsou v testovacím provozu už dva týdny.

"Často jsem slýchal občany kolem sebe mluvit o tom, že nemají drobné na jízdenku a půjdou raději pěšky. Kartou už se dnes přitom dají platit i veřejné záchodky a všude jinde. Problém byl ale v tom, že původní strojky v autobusech nesplňovaly možnost přestavby na karty a proto se musely vyměnit celé. Přestože to společnost neměla ve smlouvě, rozhodla se požadavku města vyhovět. Já osobně jsem si nové strojky několikrát vyzkoušel. Od dopravce i řidičů vím, že už to začínají využívat hlavně mladší ročníky," řekl místostarosta Jindřichova Hradce Bohumil Komínek.

Školní jídelny bojují s vysokými cenami surovin. Snaží se ušetřit a zároveň dodržet spotřební koš.
Jídelny drtí drahota. Čerstvou zeleninu nahrazují mraženou, papriky vynechávají

Nové terminály jsou navíc napojené na centrální pult krajské veřejné dopravy, který umožňuje sledovat pohyb autobusů MHD i další informace. Na jejich základě pak může město společně s jihočeským koordinátorem dopravy vyhodnocovat například návaznost spojů městské hromadné dopravy vzhledem k linkové.

Jindřichohradecká radnice zároveň řeší podobu nových jízdních řádů pro městskou hromadnou dopravu.

Automat na výrobky z kratomu u Oděvy v Jindřichově Hradci budí pozornost jak příznivců, tak i odpůrců.
Chci jednat s radnicí o kompromisu, říká majitel hradeckého automatu s kratomem

"Spolupracujeme na nich s dopravní fakultou ČVUT v Praze. Připravují nám náhled nových jízdních řádů, který bude použitelný při výběrovém řízení na nového dopravce městské hromadné dopravy v roce 2025. Musí se počítat například s tím, že autobusy budou zajíždět k nově vznikajícímu obchodnímu centru a připravované jízdní řády budou zároveň zohledňovat i požadavky občanů," upřesnil Bohumil Komínek s tím, že město bude s novou smlouvou požadovat od vybraného dopravce také nové autobusy, protože ty současné už přestávají vyhovovat.