Ti z řidičů, kteří již delší čas volali po úpravě povrchu ve dvoře, neboť jízda občas připomínala vlnobití, budou možná zklamaní.
Rada města sice schválila veřejnou zakázku, jejímž předmětem je rekonstrukce povrchu západního dvora areálu jezuitské koleje, sloužícího jako parkoviště, ale to přinese i zmenšení kapacity a hlavně v souladu s dopravní koncepcí zpoplatnění parkování. Jak informoval místostarosta Hradce Bohumil Komínek, plocha pro parkování bude zadlážděna žulovými kostkami velikosti 16 x 16 centimetrů, které jsou z Klášterské ulice.
Původně zde byla na vjezdu na parkoviště avizovaná i závora, která však podle místostarosty po domluvě s památkáři padla. „Bude zde parkovací automat. Plocha se změní na řádné parkoviště, které bude mít 47 parkovacích míst. Některá místa budou využívaná na PP karty," vysvětluje Bohumil Komínek s tím, že nový systém by měl začít platit od 1. ledna.
Úbytek míst je rapidní, včera ráno jsme na parkovišti napočítali 75 osobních aut. A kdyby řidiči někde nenechali velké mezery, tak se jich tam možné vejde víc. Dalších patnáct míst je na povolení.

Začátek prací je plánován na 10. října. Zároveň se vytvoří chodník okolo 1. nadzemního podlaží koleje a výškový rozdíl bude udělaný kamennými palisádami. Prostor bude navíc osvětlený a nový městský kamerový systém umožní přidat magické oko i na parkoviště.
„Dnes se na dvůr vejde více aut, ale tlak na předělání povrchu a dohody, jak by měl dvůr vypadat, dávají maximální počet sedmačtyřiceti míst k parkování. Plochy, které nebudou vyhovovat, protože tam nejde zajíždět, se osází zelení," doplnil Bohumil Komínek.
Řidiče, kteří míří do centra města třeba za prací, hlavně zajímá cena za parkování v jezuitské koleji, které je doposud zdarma.
Jak vysvětluje starosta Jindřichova Hradce Stanislav Mrvka, radnice ceny zatím úplně neřešila. „Rozhodně to nebude cena, jako je na náměstí Míru. Měla by být podobná jako v Klášterské ulici," zmínil starosta.
Bohumil Komínek ho doplnil, že v nařízení, které bude platit od 1. ledna, již budou ceny vycházející z cenové mapy doporučené dopravní koncepcí.
Řadě motoristů se ale markantní úbytek parkovacích míst moc nelíbí. Již nyní je ve městě podle Moniky Molzerové umění najít místo k zaparkování. „Když člověk potřebuje rychle něco zaplatit, nebo odevzdat, tak kolikrát objede celé centrum," naznačuje s tím, že by mělo být více velkých parkovišť, jako je u Oděvy.
Mili Potužáková poukazuje na to, že ráno, když jede do práce, tak není, kde v městě parkovat: „Ve dvoře jezuitské koleje už to bývá plné."