Námraza se Jindřichohradecka téměř nedotkla, kromě Dačicka, kde padala mlha.


„U Nežárecké brány a kolem kostela to pěkně klouže, i když to tam pravidelně solí. Docela se bojím projíždějících aut, kdyby to některý řidič neubrzdil,“ svěřila se Ivana Pokorná.

Takzvané kočičí hlavy opravdu přidělávají práci pracovníkům společnosti AVE, kteří ve městě provádějí zimní údržbu. „Při teplotních výkyvech udržuje dlažba déle chlad a použitá sůl většinou zapadá mezi spáry, takže ji musíme udržovat častěji než například asfaltový povrch, na kterém sůl vydrží a reaguje i opakovaně,“ vysvětlil ředitel společnosti AVE CZ Jiří Holický.

Podle jeho slov bylo za stejnou dobu v porovnání s loňským rokem již provedeno o dvacet procent zásahů víc.
Letošní zima je zatím pro pracovníky, kteří udržují silnice a městská prostranství, poměrně bezproblémová. Moc sněhu nenapadlo ani v Dačicích či Třeboni. „Lidé, kteří mají na starosti zimní údržbu, jsou zaměstnaní v areálu budov, pokud jsou cesty a chodníky v pořádku,“ vysvětlil ředitel Technických služeb v Dačicích Mojmír Holec. Uvedl, že letos v porovnání s loňskou zimou museli zatím provádět zásahů kvůli počasí víc. Nyní, pokud vydrží teploty nad nulou, se však již chystají na prořezávky stromů ve městě.

Problémy nejsou v posledních dnech ani v Třeboni. „U nás jezdí hodně lidí na kole, takže se musíme přizpůsobit i tomu, aby pro ně byly cesty bezpečné. Stejně tak chodníky, kde například zámková dlažba namrzá rychleji, sypeme častěji,“ vysvětlil ředitel třeboňských Technických služeb Jaroslav Kubal. Na ledovku, která se tvoří zejména v noci a nad ránem, jsou podle Kubala připraveni. Ta se však naštěstí jindřichohradeckému okresu takřka vyhnula. „Vyjížděli jsme jen na Dačicku, kde byla mlha a malinko se tvořilo náledí, ale jinde na Jindřichohradecku náledí nebylo,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic a dálnic Josef Tolkner.

Podle jeho slov v tomto období jejich pracovníci provádějí tradičně výměny dopravního značení a opravy svodidel.

„Kolem silnic je obrovské množství stromů, které musíme udržovat a nedostaneme se na každý. Takže nyní pokračují stromové práce, jejich prořezávání a štěpkování větších větví,“ vysvětlil Tolkner.