A právě okružní křižovatka ve spodní části Palackého náměstí figurovala 
i v nových koaličních vyjednáváních na dačické radnici a také po městě koluje petice na zastavení výstavby kruhového objezdu.

Jak vysvětluje starosta města Karel Macků, odborníci se shodují na tom, že kruhový objezd je v současné době jediným možným řešením, neboť realizace obchvatu je běh na dlouhou trať. Přesto se hledají i další možnosti.

Na začátku září zadalo vedení radnice zpracování další studie řešení křižovatky v dolní části Palackého náměstí. „I když projektant, který zpracovává celkový projekt rekonstrukce náměstí, jednoznačně doporučil jako nejvýhodnější dopravní řešení kruhový objezd, stále zkoumáme i jiné řešení. Využili jsme spolupráce s firmou UDIMO a zadali ještě jednu studii, která tvar křižovatky opět posoudí s důrazem na možnost řešení formou průsečné křižovatky. Výsledek bychom měli znát koncem listopadu," sdělil starosta.

Petice proti „kruháči" poukazuje na to, že vybudování kruhového objezdu v dolní části náměstí přinese 
i omezení parkovacích míst a narušení historického rázu náměstí v památkové zóně. „Tato výstavba nejenom paralyzuje na rok až dva dopravu ve městě, ale dle našeho názoru nevyřeší dopravní situaci ve městě," píší tvůrci petice. 

Iniciátoři petice proti stavbě kruhového objezdu na Palackého náměstí v Dačicích rovněž žádají, aby představitelé města, představitelé státu, senátoři, poslanci zintenzivnili jednání s Jihočeským krajem o změně územního plánu týkajícího se nového záměru obchvatu města Dačice. Mezi argumenty zástupce petičního výboru, dačického advokáta Antonína Tunkla patří i dačické podzemí, u kterého není provedený geologický průzkum. „Navíc kruhové objezdy se stavějí, aby se doprava zpomalila," doplnil.