Starosta Dačic Vlastimil Štěpán (ODS) vyslovil velké zklamání. „Z pohledu Dačic je to velká ztráta. Obchvat je v zájmu nejenom všech obyvatel města, ale i okolí. A dílčí zájmy by v tomto směru měly jít stranou," komentoval pondělní výsledek hlasování.

d začátku, kdy se o podobě obchvatu hovoří, tedy zhruba dvacet let, je proti vedení závodu Centropen, neboť přes areál podniku by měl vést most. To by mohlo snížit tržní hodnotu firmy a hrozil by i zánik pracovních míst.
Proto před nedávnem na dačickou radnici přišla výzva z krajského úřadu, aby město, respektive zastupitelé, dali jednoznačné stanovisko, zda se má i nadále pokračovat ve studii proveditelnosti severního obchvatu.

V jedenáctičlenné koalici se jeden zastupitel zdržel hlasování, protože má část pozemků pod uvažovaným obchvatem. A právě tento hlas nakonec chyběl. Pět opozičních zastupitelů bylo proti a celkem šest se jich při hlasování zdrželo.

Právě opoziční zastupitelé kritizovali, že měli na prostudování materiálů velice málo času a navíc rozhodovali pouze o jediné variantě.

Shodují se v tom, že město obchvat nutně potřebuje, ale že je zapotřebí hledat alternativní trasy.
V tomto duchu se vyjádřil například zastupitel Luboš Stejskal (ČSSD), který hlasoval proti pokračování prací na studii.

„Když rada připraví materiál, který dostaneme na poslední chvíli a máme týden na rozmyšlenou, tak je těžké rozhodování. Navíc se mi nelíbí, že by se na úkor mostu likvidoval Centropen, který dává práci 420 lidem. Už se takto zlikvidovala nemocnice, která zaměstnávala dvě stovky pracovníků," vysvětluje své důvody  Stejskal. Zdůrazňuje, že rozhodně není proti obchvatu, musí se však připravit jiné varianty. Dostat obchvat zpět na zem je i záměr opozičního uskupení Změna pro Dačice.

Obchvat by  podle Jiřího Lojky z územního plánování městského úřadu vyřešil mnoho. „Městem, respektive náměstím by neprojížděly kamiony a takřka ani autobusy. A s velkou pravděpodobností by zmizely i fronty aut v dopravních špičkách. Proč stát a popojíždět deset minut, když se dá jinudy projet plynule?" ptá se.

Vyvrací stejně jako starosta města Vlastimil Štěpán obavy občanů z toho, že obchvatem by se centrum „umrtvilo", jako jsou zkušenosti třeba ze Strmilova či ze Stráže nad Nežárkou. Dačice jsou totiž především cílovým městem, kde jsou školy, úřady, banky či obchody a lidé sem  dojíždějí z okolí za prací.

Pondělní rozhodnutí zastupitelů zaskočilo i řadu dačických občanů. Josef Poukar je přesvědčený o tom, že Dačice skutečně obchvat potřebují: „Náměstí je přetížené, přibývá těžkých kamionů, které si tudy krátí cestu od Znojma a v zimě sjíždět kopec po dlažbě je velice náročné." V diskusi oficiálního webu města občan Michal říká, že to byla šance, která se už nikdy nemusí opakovat. „Raději to budeme řešit kruhovou křižovatkou, která zhyzdí centrum a nic se tím nevyřeší."

Podle úterního vyjádření jihočeského hejtmana Jiřího Zimoly obecně platí, že pokud jsou problémy s vedením trasy plánovaného obchvatu a pokud není shoda všech zúčastněných na trase, pokračovat se nebude. „Nechceme nic nařizovat, ale shodu si musejí vyřešit dačičtí sami," dodal hejtman