A jak ukazují čísla z nedávné reklamní akce, kdy se v deseti největších jednosálových kinech v kraji promítaly krátké spoty pro jednu agenturu, o diváky nemá nouzi.

Jak vysvětluje vedoucí produkce dačického kina Milan Krotký, za celý listopad se evidovala pro zákazníka návštěvnost a na oplátku poté přišlo srovnání s dalšími biografy, v němž kino u Dyje s 65,3 divákem na jedno představení obsadilo první místo. Druhé skončilo s 63,7 divákem kino v Jindřichově Hradci. Další zůstala pod hranicí šedesáti diváků na projekci.

„Máme kapacitu 84 míst, takže to není tak špatné," míní Milan Krotký.

Na zájmu návštěvníků dačického 3D kina má podle něho podíl i domácká atmosféra. „Navíc hodně komunikujeme s diváky, mnozí se k nám vracejí i z širokého okolí. Snažíme se jim vyjít vstříc výběrem filmů," míní Milan Krotký. Připouští, že podzim obecně je vždy vrcholem sezony v biografu a navíc se i sešly dobré filmy.

Přesto trhákem se i v Dačicích stal na začátku loňského roku film Lída Baarová. „Měl u nás nejvíce repríz. A pak to byl Anděl Páně 2 z prosince," doplnil Milan Krotký.

Stejné filmy za trháky pro jindřichohradecké kino považuje také Radim Staněk, vedoucí KD Střelnice.

„Anděl Páně 2 překonal v Česku magickou hranici jednoho milionu diváků, a úspěch filmu byl rozhodně znát i u nás. Mezi další hity určitě patřil film ze světa Harryho Pottera Fantastická zvířata a kde je najít, český animovaný film Lichožrouti a vůbec animované filmy pro děti a celé rodiny obecně," popsal.

Úspěch jindřichohradeckého kina připisuje Radim Staněk na vrub mimo jiné rozsáhlé propagaci programu promítání.

„Hodně u nás frčí facebook a také webové stránky, na kterých máme velký počet zhlédnutí. Dramaturg kina, pan Čestmír Frühauf, se o ně stará stejně pečlivě jako o programovou skladbu, jsou vždycky plné aktuálních informací a ukázek," zmínil Radim Staněk.

Na Střelnici se také osvědčil rezervační systém, který jenom v prosinci využila zhruba tisícovka filmových fanoušků.