„První z nich je šetření spokojenosti klientů odcházejících z městského úřadu, provádí nám jej studentka,“ vysvětlil tajemník městského úřadu Karel Macků. Zjišťována byla například čekací doba na úřadu. Z výzkumu vyplynulo, že dvě třetiny klientů jsou odbaveni do 5 minut, 27 procent do 10 minut, 4,5 procenta do 20 minut a 1,5 procent nad 20 minut.

Obecná spokojenost byla hodnocena školní stupnicí. Celkově byl dačický úřad ohodnocen známkou 1,24. Nejlepší známku dostalo samotné jednání a vystupování úředníka, jeho chování a vstřícnost, a to známkou 1,09. Nejhůře pak dopadl orientační systém úřadu 1,38.
„Výsledky byly dále porovnávány v rámci 13 úřadů a mezi nimi jsme skončili pátí,“ uvedl dále tajemník Karel Macků.

Další část průzkumu bylo šetření Mystery klient. Byly to cílené fiktivní návštěvy, telefony a mailová pošta k jednotlivým úředníkům. „Největší spokojenost byla s odpověďmi a řešením jednotlivých problémů známkou 1,32 a největší mezery máme na uvítání a konci samotné návštěvy. To znamená přivítání, pozdravení, podání ruky, usazení klienta a rozloučení se na konci,“ popsal Macků. Uvítání bylo ohodnoceno známkou 2,21 a rozloučení známkou 2.

Lépe dopadli na úřadě v jednání po telefonu a emaily. V osobních návštěvách dostali na úřadě známku 1,7, v telefonických kontaktech 1,07 a v kontaktech e–maily známku 1,2. V telefonech byl nejvíc ohodnocen zájem o klienta, vstřícnost a pomoc a nejhůře dopadli úředníci opět v představení se. V e–mailech chyběly kontaktní informace na závěr, jméno, adresa a kontakt na úředníka. Podle tajemníka by se to mělo nyní řešit jednotným nastavením podpisu. Dále byla šetřena spokojenosti zastupitelů, jednalo se o to, jak jsou zastupitelé spokojeni s fungováním úřadu, a co od úředníků očekávají. Z 21 zastupitelů jich odpovědělo 9. Zastupitelé odpovídali písemně, mailem nebo prostřednictvím vyplnění dotazníku na internetu. Otázky byly na téma, co by zastupitelé v současném volebním období uvítali na úřadě, jaký servis, materiály a dále seznámení s organizační strukturou a náplní činnosti jednotlivých odborů, a to písemně či při osobního setkání. Tři zastupitelé projevili zájem o osobní setkání. Do měsíce chtějí pak na úřadě zorganizovat schůzku vedoucích odborů a zastupitelů, kde se budou moci zeptat na otázky, které je zajímají.