V podstatě by projekt, označovaný zkratkou PPP, znamenal, že stát by za postavenou dálnici nemusel zaplatit hned. Stát by platil až po čase.
Ministerstvo dopravy však ve výsledku porady nevidí zásadní problém. Trvá na tom, že projekt PPP je pro plánovaný úsek dálnice mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi vhodnou variantou financování.

„Důrazně se ohrazujeme proti tvrzením některých médií, že by byl na poradě ekonomických ministrů projekt PPP zamítnut,“ řekl včera Deníku tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Podle Hanzelky na poradě ministrů došlo jen k tomu, že si ministři vyžádali další podklady. „Dochází pouze k přerušení příprav zhruba na měsíc,“ zdůraznil Hanzelka.

Ministerstvo by do příští porady o projektu mělo dodat některé podrobnější finanční propočty a další analýzy.

S dalším zdržením příprav stavby dálnice však nesouhlasí například českobudějovický primátor Juraj Thoma. Ministr dopravy Gustav Slamečka koná podle Thomy až sisyfovskou práci, když se snaží najít model financování pro pokračování dálnice D3. Na adresu těch, kteří pochybují o nutnosti dálnice, pak českobudějovický primátor připomněl poslední tragické nehody na silnici E55 v tomto týdnu.

Úsek dálnice, který se nyní staví od Tábora po Veselí nad Lužnicí, by měl být zprovozněn v roce 2011. „V současné době se staví na více než čtyřech kilometrech,“ zmínila Martina Vápeníková, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic České republiky.