„Ukončili jsme připomínkové řízení, všechny podněty zvážili a změny předali k zpracování odborníkovi, který pro nás jízdní řády sestavuje," uvedl jindřichohradecký místostarosta Bohumil Komínek s tím, že město poté konečnou podobu jízdních řádů zveřejní.

„Tuto verzi bychom však už nechtěli nijak měnit, protože jakýkoliv zásah do jízdního řádu a nastavení taktů jednotlivých spojů není nic jednoduchého," poznamenal Bohumil Komínek.

Veškeré podklady pro to, aby mohlo být zahájené výběrové řízení na nového dopravce, chce mít radnice pohromadě do listopadu příštího roku.

„Standardy jsme asi schopní udělat sami, neboť nějaké zkušenosti máme, ale samotné sestavení smlouvy jsme se rozhodli zadat externí právnické firmě. Je to opravdu velice závažná věc, která ovlivní město na deset let a ve smlouvě musí být dokonale ošetřené jakékoliv právnické kličky. Předpokládáme, že to bude stát asi 150 tisíc korun, ale určitě se to v důsledku vyplatí," je přesvědčený místostarosta.

Město chce prý podmínky navíc nastavit tak, aby se nemohlo opakovat fiasko z loňského roku, kdy se do soutěže přihlásil pouze jediný dopravce.Pokud by se taková situace opakovala, bylo by podle Bohumila Komínka nutné soutěž opět zrušit.

„Děláme maximum pro to, aby se to nestalo. To, že se minule přihlásil jen jeden uchazeč, mělo své příčiny, které jsme si analyzovali, a chceme se jich vyvarovat," tvrdí Bohumil Komínek.

Jednu z těchto příčin objasnil na listopadovém veřejném projednávání dopravní expert Vít Janoš, který s městem úzce spolupracuje při vytváření jízdních řádů a celé nové koncepce MHD.

„Důvod je i ten, že autobusové nádraží je dnes v rukou soukromého vlastníka a za vjezd každého autobusu se platí zhruba sto korun. To částečně diskriminuje některé dopravce, kteří by se do soutěže jinak přihlásili," vysvětlil v kinosále na Střelnici Vít Janoš.