Novinkou je zónový tarif a využití principu časové platnosti jízdenky. Nově bude dojíždění úzkokolejkou podle mluvčího společnosti Pavla Matlase výhodnější pro pravidelné cestující, zejména pro žáky ve věku 15 až 26 let.

„S přechodem na nový tarif jízdného budou v motorových vozech M 27 instalovány časové označovače jízdenek, které cestující znají z motorových vozů Českých drah nebo vozidel městské hromadné dopravy," potvrdil Pavel Matlas.

V praxi to bude vypadat tak, že si cestující označí jízdenku bezprostředně po nástupu do vlaku, čímž bude zřejmé, kdy mu končí čas, po který může 
v soupravě zůstávat. To bude korespondovat i se zmíněným zónovým tarifem.¨

Trať z Jindřichova Hradce do Obrataně bude rozdělena do čtyř na sebe navazujících zón, a to do Nové Včelnice, do Včelničky, Černovic a Obrataně.


Novobystřická větev bude mít zóny tři – do Malého Ratmírova, do Kaprouna a do Nové Bystřice.

Doposud platil ceník, který podle kilometrů výrazněji diverzifikoval cenu jízdenek. Nově cestující na větší vzdálenosti ušetří.
„Například při cestě z Jindřichova Hradce do Kamenice nad Lipou bude jízdné o dvě koruny levnější, do Obrataně již ale čtyřikrát tolik," naznačil Matlas.

Podle tvůrce tarifů na úzkokolejce Petra Panského se týdenní jízdenky vyplatí od čtvrtého dne dojíždění, u měsíčních zaplatí cestující jen za tři týdny. „Týdenní jízdenku lze pořídit i jako jednosměrnou, kterou ocení cestující, kteří kombinují své dojíždění například s autobusem," vysvětluje Petr Panský. Školáci do patnácti let budou platit za jednotlivou jízdu, a to bez ohledu na ujeté kilometry, pouze šest korun. Předplatné na sedm dní pro jednu zónu jednosměrné pro dospělé je 64 korun a obousměrné 128 korun. A za měsíční obousměrné jízdné si cestující předplatí 384 korun. Za víc zón je zase další sleva.

Za kolik se svezete vlakem a busem?