Ta zavedli Slováci po podzimní metanolové aféře, které jen u nás podlehly na čtyři desítky lidí.

„Každá láhev, kterou jsme chtěli na Slovensku prodat, musela být označena speciální zelenou samolepkou, na které bylo číslo laboratorního rozboru dokazujícího nezávadnost obsahu. Navíc bylo nutné složitě dokazovat původ a dokládat takzvané rodné listy. Dá se říct , že opatření nebyla nepodobná těm u nás, jen daleko přísnější," vysvětlil manažer exportu Fruko- Schulz Tomáš Petrů.

To, že výjimečný stav doprovázející prodej českého alkoholu na Slovensku skončil, Tomáš Petrů vítá s nemalým ulehčením. „Velmi nás to poškodilo a prodej se u našich sousedů propadl nebývalým způsobem. Ona ta nálepka totiž představovala jisté stigma. I když na jednu stranu měla lidem ukázat, že se nemají čeho bát, přece jen v každém začal hlodat červíček pochybností a raději sáhl po produktu jiného výrobce," míní šéf exportu.

S tím je však nyní konec a situace se prý začne pomalu vracet k normálu.

„Na Slovensko vozíme takřka výhradně absinth a láhve vyrobené po 15. lednu budou už jen s těmi atributy, na něž jsou lidé zvyklí. Doufám, že bez nevzhledné samolepky, která dávala našim výrobkům punc nevěrohodnosti, se bude prodávat opět jako dříve," věří Tomáš Petrů.