„Je pravda, že jsme zavedli dva nové tarify Basic a Comfort. Nikoho jsme do nich ale automaticky nepřeváděli. Je na zákazníkovi, jaký tarif si zvolí. Jak říká název, jeden z tarifů nabízí za příplatek komfortnější služby při telefonickém vyřizování požadavků přes naše zákaznické linky,“ řekl tiskový mluvčí ČEZu Ladislav Kříž.
Jak jsme zjistili, tato situace se v žádném případě netýká oblasti jižních Čech. Zde je hlavním dodavatelem elektrické energie firma E.ON.
„My jsme žádné dodatečné tarify nepřidávali a naši zákazníci, zjišťující si telefonické informace na místech pro klienty, zaplatí sazbu za místní hovor. Pokud jde o hlášení poruch na k tomu určeném čísle, neplatí zákazník vůbec nic. Toto ohlášení je zdarma,“ informoval tiskový mluvčí E.ONu Vladimír Vácha.
Ve všech případech ale platí, že by si každý měl dávat velký pozor na to, co ve finále podpisuje, a tudíž stvrzuje, že s danou věcí byl srozuměn a souhlasí s ní.