Signál o vloupání do objektu může majitel dostat i na svůj mobil
Obecně jsou podle jednatele jindřichohradecké firmy zabývající se elektronickou ochranou objektů Raimunda Krninského systémy, kdy je signál o narušení vyvedený na lokální sirénu umístěnou někde na domě a nebo je odeslán buď na pult centralizované ochrany, či prostřednictvím SMS na mobil majitele.
„Samozřejmě druhé dvě varianty jsou podstatně účinnější. Spuštěný alarm někde na samotě totiž ani nikdo nemusí uslyšet. Důležité je, aby byla na základě signálu přivolaná pomoc,“ vysvětluje Krninský.
Záleží pak na rozhodnutí samotného zákazníka, zda přenechá další kroky po přijetí signálu na obsluze pultu centralizované ochrany, který slouží nepřetržitě včetně svátků, a nebo po obdržení SMS zprávy přivolá pomoc sám. Tady je už trochu nevýhoda, že musí být klient prakticky nonstop na mobilu.
Odradit pachatele
„Lze nainstalovat i kamery, které reagují na pohyb a jsou schopné zaslat obrázek dění nebo po signálu poplachu si může obsluha pultu prohlédnout, co se uvnitř děje. To je pochopitelně po dohodě s majitelem. Na něm vždy je, jak se nastaví parametry,“ říká Krninský.
Mnozí zákazníci si pak i dávají cedulky, že je objekt střežený, což může mnohé pachatele od vloupání odradit.
„Bohužel, řada lidí se na nás obrací až v okamžiku, když zažijí na vlastní kůži vykradení chalupy či domu,“ dodává Krninský.