Kapacitně zde nedostačují stávající parkoviště ani úzké komunikace, což přináší problémy například při svozu komunálního odpadu, který není občas možno provést kvůli špatně zaparkovaným automobilům.
Prezentovány byly tři podobné varianty, které shodně navrhovaly novou trasu místní komunikace a nové parkovací plochy do středu sídliště.
Cesta přes trávu
Tím by byla souvislá plocha zeleně mezi paneláky rozdělena na dvě menší, zvýšil by se počet aut projíždějících mezi domy a obyvatelé by museli častěji přecházet přes silnici. Toto řešení bylo, jak se dalo předem očekávat, většinou přítomných zásadně odmítáno. Čtvrtá, narychlo vypracovaná varianta, se kterou se občané nemohli předem seznámit na rozdíl od předchozích tří řešení, vycházela jako jediná z platného územního plánu obce a vadila přítomným obyvatelům panelových domů již méně.
Zeleň má zelenou
Nakonec se ale většina přítomných shodla na tom, že je pro ně zachování zeleně a klidu na sídlišti důležitější, než desítky nových parkovacích míst a možnost zajet si s autem až před svůj dům. Zastupitelé města tak mají nyní k dispozici návrh úpravy zadání, který vychází z konkrétních požadavků těch, kterých se řešení nejvíce dotýká.
Věřme, že takto bude radnice s občany o významnějších změnách v obci veřejně diskutovat i nadále. Ukázalo se zde, že pokud občané vědí, že mají možnost do řešení konkrétního problému aktivně vstoupit, jsou ochotni na veřejné jednání přijít a o věci otevřeně diskutovat. Je dobře, že ještě ne všichni jsou přesvědčeni o tom, že jejich hlas nemá žádnou váhu a že nakonec zastupitelé stejně schválí variantu zpracovanou bez ohledu na přání svých voličů.