Odborníci doporučují ke kolečkovým bruslím i helmu a chrániče rukou a kolen.

Proplétat se mezi chodci na kolečkových bruslích není zrovna bezpečné. Na silnici je to ještě horší.

Vše začíná koupí výbavy. Jak sdělila vedoucí sportovní prodejny v J. Hradci Jana Janků, v poslední době už zákazníci ustupují od koupě levných kolečkových bruslí: „Spočítali si, že vyjde ve finále levněji koupit kvalitnější zboží, než neustále měnit kolečka či ložiska. My už levné brusle ani nebereme.“

Třeboňský majitel autoškoly Martin Ille, který se zabývá i dopravní výchovou školáků, zdůrazňuje, že by součástí vybavení in–line bruslaře měly být i helma a chrániče dlaní, protože každý většinou nejdříve spadne na ruce, dále kolen a loktů. Byť to žádný předpis neukládá, investice se vyplatí. Zajímavá je otázka, zda je bruslař chodec a nebo cyklista, neboť od toho se i odvíjejí jeho povinnosti vyplývající ze silničního zákona.

„Je to chodec, to znamená, že se na něho vztahují všechna ustanovení zákona v oblasti chování chodců. Měl by se pohybovat po chodníku, ale nesmí přitom ohrozit ostatní chodce. Může také použít, stejně jako chodec, levou stranu silnice, ale je to značně riskantnější. Stačí malý hrbolek, díra nebo klacek na zemi a to všechno může bruslaře vychýlit z rovnováhy snadněji, než cyklistu a vyhýbací manévr je také obtížnější,“ zdůrazňuje Ille.

Proto doporučuje, aby lidé vyhledávali na bruslení méně frekventované plochy, cyklotrasy a podobně. V Třeboni se například hodně využívá asi tříkilometrový okruh v lázeňském parku u Aurory a také nově vybudované dětské dopravní hřiště. V Jindřichově Hradci lze velice často bruslaře potkat například na asfaltové cestě vedoucí na Frankův dvůr, mezi jejich oblíbená místa patří také nová smíšená stezka u mlékárny či klidný provoz na Bobelovce.