Smlouva s ČSAD na provozování městské hromadné dopravy platí do prosince

Je spojů málo? Zdraží se jízdné? I na to má přinést odpověď výběrové řízení.

Se současným provozovatelem, tedy ČSAD, končí platnost smlouvy, a tak město vypsalo výběrové řízení pro následující pětileté období. „Zadání vychází z tradičních požadavků. I přes kritické připomínky lze říci, že MHD u nás není předražená a funguje. Nemá však charakter klasické městské dopravy, protože spojů je málo,“ uvedl místostarosta Alfred Němec s tím, že „městská“ by měla jezdit minimálně po dvacetiminutovém intervalu. Situaci označil za dostatečnou pouze v hlavních časových špičkách ve všedních dnech, protože přepravu cestujících zabezpečují i autobusové linky projíždějící městem. Na druhou stranu poukázal i na stoupající nároky provozovatelů v závislosti na zdražování vstupů, tedy stoupajících cen pohonných hmot, náhradních dílů, ale i rostoucích mezd. „Vše vhodně vybalancovat je problém, a tak jsme zvědaví, co která firma nabídne,“ dodal Němec.
Do budoucna se však má odehrát ještě jedna změna. Podle vyjádření místostarosty město v minulosti přispívalo na obměnu vozového parku, a tak je vlastně spolumajitelem dvou nízkopodlažních autobusů. Bylo tomu tak na základě podmínek dotací. „Zakázka se ale tímto směrem nově již neubírá. Provozovatel bude obnovovat vozový park automaticky a započítávat do nákladů, a město mu bude přispívat,“ vysvětlil místostarosta. Dodal, že provoz MHD je na základě příspěvku vlastně pro všechna města ztrátový. Vyšší finanční nároky pak lze pokrýt buď z rozpočtu města nebo zdražením jízdného. Právě cena jízdenky tak zůstává otázkou pro budoucnost.
Jak již Deník informoval, bude od září zahájen zkušební provoz do Otína, kde bude oboustranná zastávka u místní hospody. Výběrové řízení na tomto faktu nic nemění.