Restaurace hlásí: Chmelový mok bez alkoholu si stále více žádají nejen řidiči, ale i cyklisté. Někde je k dostání jen lahvový, jinde i točený.

„Pokud jde o nealkoholické pivo, tak to je v současné době v silném rozmachu. Zájem o něj projevují nejen řidiči, neboť osvěží více, než slazené nealko nápoje, a zároveň je bez alkoholu. V současné době nabízíme nealko pivo točené a na zájem zákazníků si nemůžeme stěžovat,“ informoval vedoucí provozovny na Masarykově náměstí v Jindřichově Hradci Michal Pauk.
Jedním z důvodů, které vedou ke zvýšenému zájmu o nealkoholické nápoje je i zavedení bodového systému za dopravní přestupky.
„Zájem o pivo bez alkoholu se zvýšil celkově. U nás jsme zaznamenali velký nárůst poptávky po tomto pivu i ze strany cyklistů, kteří si dříve tolik starostí s konzumací piva nedělali,“ řekla majitelka restaurace v Českých Velenicích Alena Pincová.

Pito je i točené

Celkově se všichni dotázaní shodli na tom, že o nealkoholické pivo bude stále větší zájem a, pokud ještě nemají, chystají se, že zavedou tento nápoj mezi běžně točená piva.
„S nealko pivem máme jen ty dobré zkušenosti. Vedeme jednu značku, která je mezi zákazníky velmi oblíbená a je o něj stabilně velký zájem. I proto uvažujeme o tom, že jej budeme v naší provozovně běžně točit,“ dodala Romana Sevaldová, majitelka restaurace ve Stráži nad Nežárkou.

Zájem vzrůstá

Stejné zkušenosti s nealkoholickým pivem mají i další hostinští, provozovatelé restaurací a hotelů. Například majitelka jednoho z hostinců v Suchdole nad Lužnicí Renata Čechalová je názoru, že nealko pivo se pije stále. V letním období je samozřejmě poptávka po všech nápojích větší a i strach řidičů o případnou ztrátu bodů za zjištěný alkohol je jistě vede ke konzumaci piva bez alkoholu. Zvýšený zájem je podmíněn také i tím, že pivovary se zaměřily na chuťovou a kvalitativní stránku tohoto nápoje. Málokterý z výrobců chmelového moku nemá ve své nabídce také nealko pivo. Podle dotazovaných konzumentů se značně zlepšila i chuťová kvalita pita.
„Porovnáme – li poptávku po pivu a nápojích například v květnu a nyní, zvyšuje se sezonní prodej takřka o 100 procent. Také v naší provozovně jsme zaznamenali velmi zvýšený zájem o nealko piva. Ta v současné době nabízíme převážně lahvová, ale vážně uvažujeme i o nabídce pita v sudech,“ řekl majitel jindřichohradecké prodejny nápojů Na Nežárce Zdeněk Bok.