Zkoušená Světská hráz by si mohla oddechnout, auta by jezdila jinudy.

 

Samotný obchvat, respektive silnice II. třídy by vedla z křižovatky ve směru od Nových Hradů rovně okolo Zlaté stoky, přes Mokrá luka, přetnula by Dukelskou ulici v blízkosti firmy Envi a za Bertinými lázněmi by se napojila na silnici od J. Hradce na Č. Budějovice. Protože by se poměrně blízko přimykala k centru, spíš by měla podle Váni nést přízvisko příměstská komunikace.

„Výhodou by bylo, že by tuto silnici využívali i Třeboňáci. Pak bychom mohli Světskou hráz uzavřít pro automobilovou dopravu a mohla by z toho vzniknout pěší zóna, což by určitě prospělo jak hrázi, tak i Třeboni,“ pokračoval Váňa.

Doprava po hrázi Světa, respektive již zmíněný uvažovaný obchvat rozdělil lázeňské město na několik táborů. Stará radnice spíše prosazovala kompletní rekonstrukci průtahu Třeboně od okružní křižovatky směrem na Nové Hrady s tím, že by město na Světské hrázi současně investovalo do vybudování chodníků a osvětlení. Veškeré varianty se ale odvíjejí od dostatku peněz, na čemž jsou všechny projekty závislé. Nejen o dopravě bude řeč dnes od 15 hodin na Masarykově náměstí, kde se koná Den s Deníkem.