„Momentálně budujeme sjezd do velkého Vajgaru, který se přehradí, aby zde bylo možné vybudovat betonovou dělicí stěnu,“ uvedl včera majitel dodavatelské firmy Pas Plus Karel Plucar z Valtínova.
Práce poněkud zabrzdila skutečnost, že rybník nestačil kvůli malému průřezu výpustního otvoru v Malém Vajgaru vytékat, takže se musel zvětšit. Podle Plucara bude asi nejzásadnější operací stavba dělicí hráze a převod vody potrubím.
Práce pokračují i v Malém Vajgaru na kanalizaci, opravuje se kamenná dlažba pod přelivem a podobně.
„Zároveň se zde buduje sjezd, který zůstane natrvalo, aby v budoucnu sloužil pro loviště, neboť rybník by se měl lovit právě v Malém Vajgaru,“ pokračoval Plucar.
Samotné odbahnění přijde na řadu nejdříve až na konci srpna. „Bahno se musí prvně nahrnout na hromady, aby se zbavilo přebytečné vody, oschlo a teprve poté ho budeme vyvážet,“ doplnil Plucar s tím, že tato operace nebude trvat zase až tak dlouho.
Navíc se odehraje mimo hlavní turistickou sezonu. Řidiči ale stejně mají ze stavby obavy. Vše se děje za plného provozu na již tak zatížených dvou křižovatkách. Dopravu by měl pomáhat řídit nově instalovaný semafor na konci mostu před svatou Alžbětou.
„Ne vždy se ale vejdeme do intervalu na světlech. Stačí, aby bylo nákladní auto až třeba páté v řadě a pak už nemá časový prostor zacouvat na břeh, takže musíme dopravu kvůli bezpečnosti řídit,“ zmínil Plucar.
Stavba, respektive investice v hodnotě kolem patnácti milionů korun, na kterou město dostalo od státního fondu životního prostředí asi osmimilionovou dotaci, je velice náročná. Podle Plucara je do značné míry i závislá na počasí, které ji může hodně ovlivnit. „Navíc se tak jako všude můžeme setkat i s nečekanými problémy, které je třeba řešit za pochodu,“ dodal Plucar.