Rekonstrukce mostu přes Hamerský potok komplikuje dopravu ve městě, situaci zhoršují i řidiči kamionů.


I když u samotných semaforů vznikají kolony, projíždějí tudy auta celkem v krátkých intervalech. Nejproblematičtějšími místy, kde bývá ucpaná silnice, jsou kruhový objezd u Lidlu a pak i u nádraží.

„Musíme tudy projet několikrát denně, a když tady jedete potřetí, je to samozřejmě nepříjemné a zdržuje to. Jinudy ale jet nemůžeme,“ postěžoval si řidič Milan Dvořák. Dodal, že by se takové práce měly dělat mimo prázdniny.

V současné době se demoluje pravá část mostu, kde se budou, jak uvedl mistr stavby, kromě dalšího měnit zejména nosníky, které jsou ve velmi špatném stavu.

Pak se přesunou na druhou polovinu. Podle mistra by měla být rekonstrukce celého mostu hotová do konce listopadu, pokud vše půjde, jak má. Stavební pracovníci přiznali, že slýchají z projíždějících aut peprné poznámky řidičů. Sami uznávají, že se jim není co divit, když třeba minulý týden u nádraží vznikl dopravní kolaps a k nim už přijeli lidé v autech vynervovaní. V tuto dobu přijíždí do města nebo jím projíždí také hodně turistů, kteří jsou situací nepříjemně zaskočeni.

Domácí řidiči jsou proti nim ve výhodě a někteří se místu vyhýbají tím, že je objíždějí centrem města jako například Josef Pulkráb.

Ten vysvětlil, že bydlí na sídlišti a garáž má u plovárny, takže rozkopané místo přechází raději pěšky a autem pak jezdí přes město. „Je to těžké, když se to nedá dělat v zimě, musíme to nějak vydržet,“ uzavřel Pulkráb.
Prázdninový termín je daný podle zastupujícího dopravního inženýra okresního policejního ředitelství Ondřeje Nováka investorem, který potřebuje odpovídající počasí.

„Provoz je svedený do 3,5 metru širokého pruhu a vedle je 75 centimetrů široký pás pro chodce. Ti jsou odděleni ocelovými svodidly. Světelná signalizace je nastavena tak, že zelená má interval 50 sekund,“ přibližuje Novák.

Pokračuje v tom smyslu, že těžké nákladní automobily by zde neměly co dělat. Pro ně je určená objížďka přes Jarošov nad Nežárkou a Strmilov. Jak ale ukazuje denní praxe, skutečnost je jiná.

Každá hlídka dopravní policie svou službu začíná právě na zmíněném kritickém úseku, kde se zaměřují hlavně na hulváty, kteří bezohledně předjíždějí kolonu, a na kamiony.

„Bohužel, zpočátku uzavírku dopravy ve městě ještě komplikovala obnova vodorovného značení. Navíc místní znalí řidiči by měli více využívat objízdné trasy přes Jindřiš a Bobelovku,“ zmiňuje Novák. To však má jeden háček, než se řidič od Stavcentu dostane na odbočku k Jindřiši, nezbyde mu než vyčkat dlouhou frontu.

„Podáváme návrh, zda by v tomto úseku nešlo zrušit dopravní značení a udělat tři pruhy, přičemž jeden by byl právě pro ty, kdo chtějí odbočit doleva na Jindřiš,“ dodává Novák s tím, že se ale může zase stát, že se takto ucpe most na Bobelovce.

Stanislava Koblihová, Lenka Novotná