Náročnou opravu, kdy se musí udělat celá nové mostovka, je nutné provádět za příznivějších klimatických podmínek. Což je i důvod, proč jsou stavební práce situované do letních měsíců.

Semafory pouštějí na polovinu mostu, zatímco druhá se opravuje, auta po 50 sekundách. Pro bezpečnost chodců jsou zde ocelové zábrany. Pro místní znalé řidiče je výhodné volit nějaké objízdné trasy, neboť zde mohou ve špičce čekat zhruba 25 minut. Stává se, že je plný i kruhový objezd a fronty se táhnou do celého města.

Policisté navrhují, aby na přeložce od Stavcentu k mostu vznikly tři pruhy, přičemž jeden by sloužil pro odbočení doleva na Jindřiš, kudy lze most objet. Má to ale také své úskalí, neboť by se mohl při velkém náporu aut zase ucpat úzký most na Bobelovce.

Více se o zásadní uzavírce ve městě dočtete v úterním vydání Jindřichohradeckého deníku.