Starostové si potřebu reklamy uvědomují. K tomu jim mnohdy dopomáhají dotace.

„Teď se hlavně věnujeme modernizaci a zkvalitnění webových stránek města. Přijde nám to jako nejefektivnější způsob prezentace. Na internetu dnes hledá informace o tom, kam na dovolenou, většina lidí,“ poznamenal starosta Nové Bystřice Jiří Zimola. Podle něj se reklama pomocí dobrých webových stránek osvědčila. „Na rozdíl třeba od prezentace na veletrzích, která nám byla doporučována,“ dodal Zimola.

Novobystřicko se snaží prezentovat celoročně. V zimě turisty láká na běžkařské trasy. V poslední době také město vydalo několik propagačních materiálů včetně map. Náklady na tisk byly okolo 170 tisíc korun. Většinu pokryla krajská dotace, město přidalo zhruba 40 tisíc korun. Podle starosty je ale pořád co zlepšovat a města by vlastní propagaci neměla podceňovat.

Chlum u Třeboně se letos, co se týká reklamy, orientoval na brožury a letáky. Městys jich několik vytisknul z vlastních nákladů. „Chtěli jsme mít propagační materiály, které by se týkaly jen Chlumu a okolí. Ve větších turistických průvodcích se snadno ztratíme,“ vysvětlil starosta městyse Jiří Hájek. V informačních brožurách se turisté dozví vše od možnosti ubytování, přes popis pamětihodností k tipům na koupání nebo výlet do přírody.

„Každý rok vydáváme informační letáky nové, aby byly aktualizované. Letos jsme zvolili ještě jednu možnost propagace, a to kovové odznáčky se špendlíkem se znakem městyse,“ dodal Hájek. Odznaky mají být hotové do dvou týdnů a městys bude jejich výroba stát 17 tisíc korun.
Podle starosty Chlumu u Třeboně si městys občas neváhá ani zaplatit reklamu v médiích. „Lépe tak přilákáme turisty, ale i lidi z okolí. V poslední době jsme tak inzerovali například přehlídku vodníků nebo koncert dechové hudby,“ popsal Hájek.

Různé způsoby reklamy volí i Lomnice nad Lužnicí. ,,Nyní se zejména orientujeme na webové stránky. Jejich rozšíření a překlad do angličtiny a němčiny město stálo 100 tisíc korun. Zhruba 70 procent jsme ale získaly z dotace od Jihočeského kraje,“ vysvětlil starosta Lomnice nad Lužnicí Karel Zvánovec.

Podle starosty Nové Včelnice Jaroslava Hřebíka se zatím město prezentuje jen zpravodajem, několika propagačními materiály a internetovými stránkami.

„Bohužel stránky nestačíme aktualizovat tak, jak bychom chtěli. Potřebovali bychom člověka, který by se o ně staral,“ řekl Hřebík. Podle něj si ještě o žádnou dotaci na reklamu nepožádali, ale určitě je to pro Včelnici cíl do budoucna.

Eliška bučinová