Vítězem se ale nakonec stalo ČSAD Jindřichův Hradec, pobočka společnosti ICOM Transport, jejíž zástupci podepíší koncem srpna kontrakt s vedením města.

Podle starosty Stanislava Mrvky hrál v této volbě prim především fakt, že ČSAD nabídlo výrazně nižší cenu než ostatní uchazeči.
„Ta cena je opravdu dobrá, ale zda budeme nakonec platit méně, než je tomu v současnosti, je velmi těžké říct, protože se zásadním způsobem změní rozsah poskytovaných služeb," uvedl Stanislav Mrvka.

Od příštího roku se má totiž zcela zásadním způsobem změnit systém městské hromadné dopravy v Jindřichově Hradci. Změní se počet linek, autobusy budou jezdit jinými trasami a zajíždět budou i do některých místních částí. Cílovou stanicí už navíc nebude autobusové nádraží ale prostranství u toho vlakového, kde město plánuje vystavět novou točnu. Nic na tom prý nezměnil ani fakt, že dopravcem bude i nadále ČSAD, v jehož majetku se autobusové nádraží nachází.

„Je to součástí koncepce dopravní obslužnosti , takže není důvod, aby to bylo jinak. Nyní ještě ladíme určité formality spíše úředního charakteru s Českými drahami a Správou železniční dopravní cesty a zastávku jsme připravení vystavět zhruba v listopadu," ubezpečil starosta a dodal, že točny a zastávky přibudou i v několika místních částech, jako je například Políkno, Dolní Skrýchov či Otín.

Cestující se mohou těšit i na další novinku, která by měla usnadnit a zpříjemnit užívání MHD. Vybrané zastávky chce město osadit takzvanými inteligentními označníky, které budou informovat za jak dlouho a jaký autobus přijede.

„Ladíme ještě nějaké technické detaily, aby vše fungovalo jak má. Jejich nákup je otázkou velmi blízké budoucnosti," doplnil starosta Mrvka.