Tak přesně s podobnou vizí, která by mohla řidičům v Jindřichově Hradci vylepšit komfort parkování, se seznámila městská rada prostřednictvím prezentace společnosti, která systém provozuje.

„Radní si vzali čas na rozmyšlenou. Je jasné, že pro řidiče by to byl přínos, ale podíl, kdy 70 procent má jít městu a 30 operátorovi, se radním nezdál zrovna výhodný,“ uvedl místostarosta města Alfred Němec.

Na druhou stranu přiznal, že nabízený systém má své výhody, protože pokud člověk jede třeba na jednání, které se ale protáhne, musí utíkat k automatu i vozidlu a parkovné doplatit, zatímco takhle by vše mohl zvládnout nenápadně přes mobil, aniž by jednání opustil.

Druhou nepříjemnou situací pro řidiče, kterou by mohl vyřešit mobil, je skutečnost, že peněženka parkujícího řidiče momentálně nemusí oplývat potřebnými drobnými.

Ačkoliv by podle průzkumu Deníku řidiči další variantu placení parkovného vítali, zajímá je mnohem víc cena, která je podle nich v centru Jindřichova Hradce v porovnání s jinými městy vysoká. „Já bych to brala, mobily mám dva a mám je u sebe pořád, s drobnými na tom bývám ale občas hůř, i když v centru většinou neparkuju, protože je to drahé,“ míní řidička Alena Nová.

Na druhou stranu by vstupoval do hry způsob kontroly, zda má řidič daného vozidla parkovné zaplaceno. I to by však mělo fungovat prostřednictvím mobilů přes městské strážníky. Ti by přes sms zadali dotaz na registrační značku vozu a zpětně by v krátkém časovém intervalu dostali odpověď, zda a na jak dlouho je za vůz parkovné zaplaceno.

Podle vyjádření místostarosty Němce nyní bude město sbírat zkušenosti z míst, kde již placení parkovného prostřednictvím mobilu funguje, a poté se k věci radní hodlají vrátit.