Je zde omezená nosnost a průjezdu těžších vozidel v minulosti bránily svislé sloupy. Ty však každou chvíli zmizely.

„Chápu, že nejsou peníze na opravu mostu, ale proč se alespoň neopraví cesta, která k němu ze Dvorců vede," ptá se jeden z chalupářů.

Most totiž i s částí komunikace patří městu Stráž nad Nežárkou, kam Dolní Lhota spadá jako místní část. Město most na konci 90. let získalo do vlastnictví.

V listopadu hotovo

Starostka Stráže Věra Tomšová má však nyní příznivou zprávu. „V pátek se  dokončilo výběrové řízení na dodavatele stavby, již byly zveřejněné výsledky a nyní běží patnáctidenní lhůta na odvolání. Termín dokončení stavby je už 30. listopadu," uvedla včera starostka.

Město totiž již v minulosti získalo do dlouhodobého pronájmu mostní konstrukci od Správy a údržby silnic, která sloužila ve strážské pískovně pro dopravu vytěženého materiálu a nyní je nevyužitá.
„Rekonstrukci mostu budeme financovat v vlastního rozpočtu. Před několika lety jsme žádali o dotaci z operačního programu ROP, ale neuspěli jsme, takže nezbylo, než na opravu ušetřit," uvedla starostka s tím, že návazné komunikace přijdou na řadu až v dalším období.

Původní most

Historie mostu v Dolní Lhotě je podle místostarosty města Josefa Ernesta velice zajímavá. „Sloužil zde od roku 1964 a už tehdy to byla vysloužilá konstrukce pocházející z Jarošova nad Nežárkou.  Vždyť byl vyroben v roce 1892 v Pražských mostárnách. A ne zrovna častou údržbou se jeho stav zhoršoval. Nosný systém tvoří bočnice, mezi kterými jsou příčnice a navrchu živičný kryt. Protože se jedná o pružnou konstrukci při přejezdu těžkých vozidel se živičný kryt drolil, padal ven a dělaly se výmoly. Později  se vytvořily  otvory v nosnících a kvůli havarijnímu stavu byla omezena doprava," popsal Josef Ernest.
Protože vybudování nového mostu by obnášelo investici okolo 40 milionů, což mnohonásobně překračuje roční rozpočet města, náhoda pomohla najít levnější řešení.

„V pískovně zůstal nevyužitý most a nám se nakonec podařilo dohodnout dlouhodobý pronájem za 50 tisíc ročně, protože odkup nepřicházel v úvahu," pokračuje Josef Ernest.

Dodává, že se jedná o segmentovou konstrukci, která umožňuje variabilně přizpůsobit rozměry. Instalaci nové konstrukce bude předcházet demontáž stávajícího mostu. „Nový most bude mít kromě břežních uložení pouze jeden podpěrný pilíř, který ovšem bude nutné zvýšit zhruba o jeden metr a rozšířit jeho hlavu, protože nová konstrukce bude širší. Zbylé pilíře bude možno odstranit, čímž se zvýší průtočný profil řečiště. To je podmínka Povodí Vltavy," popisuje Josef Ernest .