Přesněji řečeno se budou bavit o tom, jakým způsobem budou spolupracovat stát a soukromý sektor při budování úseku od Veselí nad Lužnicí po České Budějovice. Ještě se tedy nezačalo stavět, ale už se mluví o plýtvání.

Akce se má v oboru dopravních staveb stát pilotním projektem spolupráce soukromého sektoru a státu (Public Private Partnership – PPP). Ten má zajistit potřebné finance, aniž by je musel hned zaplatit stát.

Jenže organizace Transparency International, která se zabývá kontrolou veřejných financí, nyní dosavadní přípravy projektu zkritizovala jako chaotické. „Program postrádá od začátku kvalitní koncepci,“ uvedl v této souvislosti David Ondráčka, ředitel Transparency International. Ze strany Transparency International dokonce padlo podezření, že se při přípravě projektu plýtvá veřejnými prostředky a zazněla i pochybnost, zda je vůbec vhodné stavět dálnici pomocí projektu PPP.

Ministerstvo dopravy se však proti takovému názoru ostře ohradilo. Jakub Ptačinský z tiskového oddělení ministerstva dopravy odmítl kritiku, že se projekt PPP se dosud nedostal k výběru hlavního partnera. Stát totiž musel měnit projekt z objektivních důvodů. Ptačinský také odmítl, že by se plýtvalo veřejnými penězi.

Shodou okolností však Nejvyšší kontrolní úřad v těchto dnech oznámil, že se chystá od června prověřovat, jak byly užity prostředky určené na pořízení dálnice.

Současný úsek D3, který se staví mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí má být zprovozněn v červnu 2011.