Školení se konalo od pondělí do čtvrtka v nové počítačové učebně s šestnácti výkonnými počítači.
„Účelem školení je ukázat učitelům, jak mají vytvářet vlastní interaktivní programy. Nechceme, aby jen stahovali a kopírovali již existující moduly,“ objasnila cíl projektu lektorka Ivana Eliášová.

Multimediální aplikace se vytvářejí v softwaru Smart Notebook a pracuje se s nimi na chytrých dotykových tabulích. Těch gymnázium vlastní osm.
Chytré tabule lze používat jako doplněk výuky v každém předmětu, nemají ale tvořit jedinou učební metodu. „Ve výtvarné výchově interaktivní aplikace určitě využiji. Nabízejí možnost velice kreativní výuky,“ řekl učitel Pavel Vavřík.

Při dějepisu může žákům tabule pomoci se zapamatováním letopočtů a uplatní se dokonce i v tělocviku. „Pomocí dobře udělané aplikace lze studenty naučit třeba pravidla volejbalu,“ hovořila o možnostech pomůcky lektorka Eliášová.

Pedagogové se denně školili šest hodin. Po získání základních znalostí postoupili na navazující vyšší úroveň. Nabyté vědomosti budou předávat dalším pedagogům z Jihočeského kraje i zájemcům z řad žáků. Studenti pak budou schopni vytvářet vlastní aplikace, které odprezentují mladším spolužákům. Vyzkouší si tak náročnou roli učitele.

Školení pedagogů patří do projektu, jehož cílem je inovace výuky na základních a středních školách v Jihočeském kraji. Gymnázium na něj získalo od Evropské unie téměř 2,7 milionu korun.

Projekt odstartoval v březnu a od té doby už gymnázium vybudovalo multimediální učebnu s šestnácti novými počítači.
„Pořídili jsme také dvaatřicet netbooků s potřebným softwarovým vybavením. Studenti je mohou samostatně využívat například ke studiu cizích jazyků,“ sdělil zástupce ředitele školy Miloš Maxa.

Jana Urmanová

Ukončení projektu je plánované na červen 2012.