Změna legislativy na konci loňského roku, kdy parlament schválil jednotné označení měření radarem, způsobila přerušení kontrol.
„Zatím nevidíme téměř žádný rozdíl mezi loňským červnem a letošním. Jen se potvrdilo, že jsou řidiči, kteří respektují značky, které určují danou rychlost, a řidiči, které nezastaví ani značka, která oznamuje, že je úsek měřený radarem,“ uvedl velitel Městské policie v Třeboni Vladimír Školka.
Změna zákona znamenala pro město podle jeho slov zejména další výdaje, a to kolem 20 tisíc korun, které byly vynaloženy na pořízení nového dopravního značení, a navíc spoustu času na zařízení potřebné legislativy. Mezitím byli strážníci připraveni o spoustu času, kdy nemohli rychlost měřit.
„Nepřesvědčilo mě, že by měly nové značky smysl,“ říká Školka. Kritiku, která na měření rychlosti strážníky v minulosti občas od pokutovaných řidičů dopadala s tím, že jsou na místech, kde je to pro ně výhodné, Školka vyvrací: „Měříme na kritických místech, kde jde o bezpečnost lidí. Každé místo konzultujeme s dopravní policií nebo jsme v úsecích, která nám doporučují. Jsme také na místech, kde jsme byli i dříve.“
Třeboňští strážníci vyjíždějí s radarem do nedaleké Majdaleny. „Tam je to jasné, když tudy projíždím, vždycky koukám automaticky na tachometr, jestli jsem v normě,“ svěřil se třeboňský řidič Petr a dodal, že průjezd Majdalenou svádí k rychlejší jízdě samovolně. Dočasná nepřítomnost strážníků ho překvapila, jak byl na ně zvyklý.
„Měření na bezpečnost obce rozhodně v minulosti mělo vliv. Jen se mi teď nelíbí, že tam musí mít značku. To pak jede rychle jen hlupák. Nelíbí se mi, že zatímco značení musí dávat městská policie, státní policie nemusí,“ uvedl starosta Majdaleny Karel Fürst.
Třeboňští strážníci vyjížděli vloni i mimo Třeboňsko, a to do Štěpánovic. Skončili tam na konci roku se změnou zákona. Pokračují v Ledenicích, kde konají veškerou činnost jako v Třeboni třetím rokem. Na zabezpečení pořádku a klidné dopravy se podle Školky podílí jedenáct strážníků a pět operátorek.