Poslední tragická nehoda mezi Vranínem a Třeboní se stala ve druhé polovině ledna letošního roku. Mladý řidič osobního vozu Audi v nepřehledném úseku předjížděl jiné auto a v protisměru se čelně střetl s posádkou Škody Felicie. Její řidič utrpěl zranění neslučitelná se životem, kterým na místě podlehl ještě před příjezdem záchranářů. „Spolujezdkyni z Felicie jsme po poskytnutí akutní péče letecky transportovali do českobudějovické nemocnice s poraněním hrudníku,“ upřesnila mluvčí jihočeských zdravotnických záchranářů Zuzana Fajtlová s tím, že ženu museli z vozu vyprostit hasiči. Ve stejném úseku silnice u Vranína vyhasly loni v polovině července dokonce dva lidské životy. Po srážce dodávky, osobního vozidla a kamionu záchranáři ošetřili další čtyři zraněné osoby. Podle informací policie byl příčinou této nehody zřejmě defekt pneumatiky.

Nehodu na silnici z Budějovic do Třeboně nepřežil jeden z řidičů.
Tragická nehoda u Vranína na celé odpoledne uzavřela silnici

Silnice z Vranína na Třeboň má podle odborníků na dopravu vzhledem k dnešní hustotě provozu nedostatečnou kapacitu i problematické vedení. „V tomto místě se stala už řada smrtelných dopravních nehod. Silnice je celkově nevyhovující, je tam nepřehledný horizont a několik směrových oblouků za sebou. V těch místech není v podstatě možné bezpečně předjíždět a tím trochu trpí psychika řidiče. To ale samozřejmě nikoho neomlouvá,“ zhodnotil situaci Václav Kovář, jihočeský koordinátor BESIP. Řešení nebezpečného úseku už je ale v dohlednu. Nebezpečná silnice se totiž do několika let dočká přeložky, která naváže na právě budovanou novou trasu silnice I/34 Lišov – Vranín. „Po dokončení lišovského obchvatu plánuje Ředitelství silnic a dálnic na tuto stavbu navázat akcí I/34 Vranín – Třeboň. Ta by měla vyřešit problém se současným nevyhovujícím vedením silnice I/34,“ upřesnil za ŘSD v Českých Budějovicích Adam Koloušek. Nová silnice dostane hned tři jízdní pruhy, prostřední pás bude střídavě sloužit vždy jednomu jízdnímu směru pro předjíždění. Zahájení stavby je v plánu v roce 2028 a hotovo by mělo být v následujícím roce.