Prohání se zde průvan a bezdomovci zde již ukradli vše, co mělo něco společného s kovem. Občas se zde schází i mládež, která ukryta před zraky mentorů nerušeně holduje nějaké povznášející látce. Na začátku 80. let musela kontejnerovému překladišti ustoupit řeka Nežárka, jejíž oblouk byl narovnán a zmizelo i několik budov.

Pak přišla Sametová revoluce a všechno bylo jinak. „Propočty ukázaly, že v regionu Jindřichohradecka není takový průmysl, aby se terminál využil. Pak začala i převažovat myšlenka, že by podobné terminály měly vznikat ve větších, tedy především krajských městech,“ vysvětluje důvod, proč totalitní stavba nebyla nikdy dokončena, někdejší přednosta okresního úřadu a člen správní rady Českých Drah Zdeněk Žemlička.

Za jeho působení v čele okresního úřadu byli i iniciátorem jednání Českých drah s vedením města o případném získání prostor překladového nádraží včetně pozemků pro vybudování průmyslové zóny. „České dráhy byly i ochotné pozemky prodat, ale vedení města argumentovalo příliš vysokou cenou. O té by přitom šlo i dál jednat. Jindřichův Hradec tehdy neměl pozemky, které by sloužily k rozvoji a tady byla možnost. Byla zde i vybudovaná vlečka,“ pokračoval Žemlička.

Doplnil, že asi před rokem se na něho obrátili i podnikatelé – autodopravci, kteří by areál využívali. „Dotazoval jsem se tehdy na odbor majetkového podnikání Českých drah, ale zájem z jejich strany na odprodej již nebyl,“ zmínil Žemlička, který dnes působí na postu jednatele společnosti JIKOR, což znamená Jihočeský koordinátor dopravy, jejímž stoprocentním vlastníkem je Jihočeský kraj. Poznamenal, že ale nyní, kdy obecně České dráhy některý svůj majetek prodávají, by byla vhodná doba o překladovém nádraží znovu jednat.

„Osobně jsem tam provázel i jednoho zájemce, i když to nebylo města, ale tomu se to zdálo malé. Navíc to bylo strašně drahé, asi 700 korun za metr čtvereční, takže by to ani nikdy neprošlo radou,“ naznačoval důvody nezájmu minulý starosta Jindřichova Hradce Karel Matoušek.
Podle včerejšího vyjádření tiskové mluvčí Českých drah Radky Pistoriusové jsou objekt a plochy bývalého kontejnerového překladiště ve vlastnictví Českých drah.

„Plochy přináležící v řádu několika tisíc metrů čtverečních jsou připraveny na rekonstrukci kolejiště v železniční stanici Jindřichův Hradec, včetně nového způsobu napojení úzkorozchodky,“ sdělila. Kdy ale bude tento záměr realizován, je podle jejích slov otázka Správy železniční dopravní cesty jako majitele infrastruktury.

Tato organizace podle Pistoriusové nejen že koleje a související technologie vlastní, ale také opravuje a zajišťuje modernizace a výstavbu nových.
„Pokud se týká objektu s převážně betonovým skeletem, zabezpečit takový ohromný prostor takřka nejde. Díru v plotě si bezdomovci či mládež města vždy někde vytvoří,“ dodala ke stavu objektu mluvčí.