„Vzhledem k tomu, že pro nás byly první tři měsíce příznivější a nevydali jsme tolik peněz na údržbu, protože zima byla náročná zejména v prosinci, neměli bychom mít problémy s financemi na potřebné opravy,“ konstatoval ředitel jindřichohradeckého závodu Správy a údržby silnic (SÚS) Jihočeského kraje Josef Tolkner.

Práce organizují ze čtyř míst, a to z Třeboně, Studené, Dačic a Jindřichova Hradce.
„Každý vedoucí střediska určuje pořadí opravy výmolů ve vozovkách po zimě podle závažnosti. Ty nejhlubší, které jsou nebezpečné pro silniční provoz, jsou opravovány jako první, bez ohledu na to, kde jsou. Prvotní je odstranit jejich nebezpečnost pro projíždějící řidiče a zajistit tak bezpečnost silničního provozu,“ uvedl Josef Tolkner. Opravy však musí provádět několika způsoby a materiály přizpůsobit podle různých druhů povrchů.
Ostatní opravy budou provedeny podle jeho slov poté postupně. Jako první přijdou na řadu nejfrekventovanější státní silnice prvních tříd, jejichž správcem je Ředitelství silnic a dálnic, pro kterého provádí SÚS opravy na základě jeho objednávek.

„Objednávky se nevztahují pouze na hluboké výmoly, které souvisí s bezpečností provozu, ty opravujeme na základě smlouvy automaticky hned poté, kdy se objeví,“ doplnil Josef Tolkner. Opravy silnic druhých a třetích tříd přijdou na řadu o něco později. Dokončené by měly být jako v minulých letech do června. „Zatím stále po zimě uklízíme, zametáme posypy, dokončujeme práce na úpravách zeleně, doštěpkováváme větve a staráme se o odvodnění a čištění příkopů. Následovat bude také obnova svislého a vodorovného značení,“ vysvětlil Josef Tolkner s tím, že je pak od května čeká i sečení travních porostů.

Na všechny práce mají však omezený počet zaměstnanců, proto nelze vše opravit najednou. Některé úseky musí počkat. „Každý rok se snažím přijmout několik lidí z úřadu práce na veřejně prospěšné práce. Je to pro nás významná pomoc. Vloni jsme jich zaměstnali v rámci celého okresu devět a letos žádáme o deset pracovníků,“ upřesnil Josef Tolkner.