„Loňská návštěvnost byla o něco nižší než předchozí rok, ale nebyl to žádný skok, protože návštěvnost postupně klesá už tři až čtyři roky. Máme ale nižší i tržby za obědy a večírky, protože podniky už na ně většinou nemají finance,“ uvedla spolumajitelka jindřichohradeckého hotelu Bílá paní Hana Chromá.

Hotel, který mají koncipovaný jako rodinný, provozuje už téměř dvacet let. „Začínali jsme z půjček, ty jsme splatili a dnes stěží zaplatíme energie. Zima je pro nás takřka likvidační,“ doplnila Hana Chromá.

V současné době si může každý návštěvník hotelové restaurace všimnout nabídky večerního menu ve výši stokoruny, které zahrnuje i dezert. „Nabídka potrvá do konce března, abychom přivedli zákazníky. Máme tady i lístečky, na které si může každý napsat na co by měl chuť. Jsme schopní uvařit cokoliv, ale pokud se jedná o něco neobvyklého, musí to dát vědět dopředu,“ usmívala se Hana Chromá.

V sezóně k nim přijíždí kolem padesáti procent z celkové návštěvnosti stálých klientů, kteří si oblíbili příjemné prostředí v těsné blízkosti jindřichohradeckého zámku, na který je z některých pokojů nezapomenutelný výhled.

Přesto připravují pro své klienty také nabídku, jak mohou využít ve městě a okolí svůj volný čas. Podobně se zařizují i další hotely v okolí. „Speciální nabídky pro klienty musíme připravovat pořád, nesmíme usnout na vavřínech. Loňský rok byl ve srovnání s předloňským horší. Zřejmě se to dá odůvodnit krizí, protože firmy omezily svou aktivitu, jako je školení a pořádání kongresů,“ vysvětlil ředitel jindřichohradeckého hotelu Frankův Dvůr Jaroslav Šimánek. Dodal, že prosinec byl pro jejich hotel příznivý, ale leden a únor už byly špatné.

„Teď se to začíná pomalu lepšit. Klienti využívali i speciální zimní balíček Tři oříšky pro Popelku, kde je ubytování, romantická večeře, wellness, vyjížďka na saních nebo kočárem, ale i zimní nabídky Last minute, kde je například i sauna a masáž. Ceny odpovídají zážitku a klienti, kteří k nám jezdí, jsou ochotni si určitý luxus připlatit,“ uzavřel Jaroslav Šimánek.